Friday, February 19, 2016

EXCITED NAK GEMUK

assalamuaalaikum dan selamat pagi! Harini jumaat.. makanya (terpengaruh sinetron pulak ) sangatlah pendek hari ini.Masa bergerak tersangat laju.Tup tup dah petang.

Entri harini,kebetulan tertengok  (NASI LEMAK KOPI O..slot produk iaitu D'herb) di tv9.Terhasil la entri pagi ni. Teringat kisah 2013, saat itu aii baru bersalinkan anak pertama iaitu Nur Iman Qhaisara (nama salah daftar, makanya nama jadi keras..tak serasi). Okay, berbalik kisah berpantang anak sulung dulu. Aii macam orang giler.Masa tu tak kenal lagi shaklee...Tak serius pun makan. Aii berpantang dengan jamu-jamu (mak yang cadangkan ).Aii berdarah O positif,,makanya tinggi la Jaundis nya.Hadoiiiii! Dengan masalah sembelit semasa berpantang lagi.Tension sangat.. masuk tandas berjam ( masuk tandas pagi, tengahari baru keluar.Tapi kalau masuk malam ..pagi jam 2 3 pagi baru keluar tandas..siap nangis-nangis lagi haissss...seram oooo.. masa tu tak takut dah)


 NAK KURUS MACAM NORA DANISH

Sebelum aii bersalin dulu, aii dah belikan Mustajab pati losyen.. nak kurus dan cantik (masa tu duta NORA DANISH ...kikikiki) . Sape taknak cantik kan? .Semasa pantang.Mak aii jaga, memang mak jaga dengan ketat. (Air masak pun kena minum suku gelas )hukhukhuk..sedih tau. Lastnya (aii curi minum semasa ketiadaan mak..kahkahkah).Bila dah kantoii, mak sanggup tidur siang kat dapur tau dak? haiiisss..mak oh mak.Sanggup mak jaga ya..Nak anak sihat. Kata orang tua-tua taknak bawah becak..heeehehe.



SELUAR JEANS SIZE 34


sekadar hiasan



Haaaa...yang nie pengalaman tak boleh blah... lucu pun ada.
Ada ke patut, pemikiran aii.. aii akan gemuk lepas melahirkan anak (berdasarkan mak mak saudara,semuanya berbadan besar selepas melahirkan anak ).Aii apa lagi, siap-siap beli seluar jeans size 34 hokeyy.. apa yang lucu lagi, hari hari duk belek seluar jeans tu. Giler tak giler? orang semua nak kurus,aii giler nak gemuk. Selepas habis pantang, memang tak gemuk kesudahnya.Hahahaha... sekeping tapi cukup zat tau.. hihihihihi( muka tak pucat ). lastnya jeans tu aii sedekahkan kepada mak saudara jeeee.. sebab saiz pinggang aii maintain 27


 Alhamdulillah, anak 2 pun,aii maintai kurus.Alhamdulillah... rezeki! badan tak membesar. 




Related Posts

3 comments: