Monday, September 23, 2013

resdung?? atasi masalah resdung dengan SHAKLEE

ATASI MASALAH RESDUNG DENGAN SUPPLEMENT SHAKLEE


  • Anda rasa runsing kalau setiap pagi harus menghadapi bersin yang teruk sehinggakan bukan aje hidung aje berair, mata pun merah-merah berair kerana bersin akibat resdung.
  • Anda silap makan sikit dah asyik dok menggaru sana-sini macam kera kena belacan.
  • Anda runsing kalau terpaksa berpantang makan sebab risau semput kalau tak jaga makan.
  • Anda rasa runsing kalau tengok kulit anak berparut-parut dan merah-merah gara-gara eczema.
  • Anda rasa runsing kalau terpaksa buang kahak sepanjang masa sampai rasa perit tekak dan hidung.
Ni baru sikit gejala-gejala masalah ASMA, RESDUNG, ALERGIGEGATAL dan ECZEMA. Hanya yang mengalami aje yang tahu keperitan menderita masalah macam ni... Tapi jangan bimbang, setiap penyakit tu pasti ada ubatnya.. Walaupun ini bukan ubat, dan hanya supplement, tapi perlu la berusaha.. takkan nak biarkan aje hari2 bersin, gatal2, kulit2 merekah tak cantik la camtu.. biasanya untuk melegakannya ambil ubat selsema or ubat alergik Ubat nie memang mengantok dan lepas ambil terus tidur. Bila bangun dah ok.

Tapi sampai bila nak makan ubat tahan sakit? Sampai bila nak tahan tekak?

Supplement apa yang disuggest pada yang bermasalah?

3 jenis supplement yang saya syorkan pada abah n adik iatu:
  • Vitamin C
  • B-Complex 
  • Alfalfa

Apa fungsi setiap supplement ni?
Vitamin C – Ianya sebagai antioksidan yang baik. Sangat penting untuk meningkatkan antibodi seseorang.
B-Complex – Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon.
Alfalfa – Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.  

Bagaimanakah cara pengambilannya?
• B-Complex – 1 biji sehari (selepas makan).
• Vitamin C – 2 biji sehari. 1 biji pagi, 1 biji malam (selepas makan).
• Alfalfa – 4 biji sehari. 2 biji pagi, 2 biji malam (selepas makan).


Related Posts

0 komen: