Saturday, September 28, 2013

SET KESUBURAN SHAKLEE

✿SAYA MAHU ZURIAT TAPI SUKAR!✿
HAMIL SELEPAS 2 BULAN AMBIL SET KESUBURAN 
"Saja nk share testimoni kt sini... Saya berkahwin hampir setahun.... April lepas...saya contact ibu saudara saya merangkap shaklee distributor.. dia cadangkan saya ambil vitalea, b complex dan vitamin C di samping meneruskan GLA complex... untuk suami ambil vitamin E & Zinc utk kesuburan lelaki...Harini, sudah 1mnggu period saya lewat... tekak mula rasa mual, pinggang rasa lenguh2... saya rasa pelik.. pagi tadi... sebelum mandi... saya terdetik utk cuba buat upt... ..saya terkejut sbb 'positive' saya terus kejutkn suami saya...die sangat teruja..tak tau nak cakap apa...smpai je di tempat kerja..saya recheck,but still same 'positive'.... Then saya ke gyne dctor utk scan.. alhamdulillah... janin sudah terbentuk dan berkeadaan amat baik di dalam rahim saya... Alhamdulillah sekali lagi.... saya hamil selepas 2 bulan selepas mengamalkan set kesuburan Shaklee utk suami & isteri... kawan2 yang sedang mencuba jangan berputus asa ya... lambat atau cepat itu semua atas rezeki masing2.. yang penting Usaha..- Pn Marimar Er


===========
CARA ORDER:

☎ Call/ SMS/WhatsApp/Line  0179506861

========================

Apakah KEISTIMEWAAN Gabungan nutrien di bawah yang boleh membantu meningkatkan tenaga, kesihatan serta kesuburan anda ?

GLA COMPLEX SHAKLEE
*********************
◘ Membantu menstabilkan hormon
◘ Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
◘ Membantu meningkatkan kesuburan (menghasilkan cecair serviks)
◘ Melegakan PMS (sindrom pra-haid/senggugut) – abdominal pain, 
breast pain 
◘ Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri bagi 
mengelak risiko keguguran

ALFALFA COMPLEX SHAKLEE
************************
◘ Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian 
tubuh manusia.
◘ Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita)
◘ Menegangkan payudara (untuk wanita).
◘ Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (mengetatkan 
keintiman wanita).
◘ Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
◘ Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
◘ Meningkatkan stamina seorang suami & isteri.

VITAMIN E SHAKLEE
*******************
◘ SEX Vitamin
◘ meningkatkan kualiti & meningkatkan "sperm count"
◘ Membantu dalam masalah "mati pucuk"
◘ Meningkatkan libido (keinginan seks)
◘ Mengurangkan risiko keguguran ketika hamil bagi wanita.

ZINC COMPLEX
*************
◘ Meningkatkan fungsi organ seksual
◘ Menghasilkan sperma yang lebih berkualiti & sihat
◘ Membantu memekatkan air mani
◘ Meningkatkan jumlah sperma
◘ Meningkatkan keaktifan sperma (motility sperm)
◘ Membantu melindungi sperma dalam menentang bakteria dalam
vagina.
◘ Mencegah dari kemandulan

Kelebihan GLA COMPLEX SHAKLEE

Kelebihan GLA COMPLEX SHAKLEE

MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX SHAKLEE

1) Memelihara kesihatan – borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. 

Fungsi borage :
- merawat ulser
- mengeluarkan virus
- melegakan kelesuan
- membersihkan kahak 
- meringankan kebas urat saraf 
- meningkatkan stamina

2) Mengawal hormin estrogen dan testosteron.

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.

3) Meningkatkan kesuburan pada wanita

GLA mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan. 

GLA juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. 

Selain itu, GLA complex membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari. 

GLA juga memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.

4) Melambatkan menopause (putus haid)

Memperbaiki keadaan menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah. Pengambilan GLA jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.

5) Mencantikkan kulit

Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

6) Mencantikkan rambut

Memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

7) Pelangsingan 

Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

8) Menentang kanser

GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

9) Menghalang komplikasi diabetes

Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.

8) Menghalang tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri - dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot - salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung).

9) Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

10) Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)

Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Monday, September 23, 2013

resdung?? atasi masalah resdung dengan SHAKLEE

ATASI MASALAH RESDUNG DENGAN SUPPLEMENT SHAKLEE


  • Anda rasa runsing kalau setiap pagi harus menghadapi bersin yang teruk sehinggakan bukan aje hidung aje berair, mata pun merah-merah berair kerana bersin akibat resdung.
  • Anda silap makan sikit dah asyik dok menggaru sana-sini macam kera kena belacan.
  • Anda runsing kalau terpaksa berpantang makan sebab risau semput kalau tak jaga makan.
  • Anda rasa runsing kalau tengok kulit anak berparut-parut dan merah-merah gara-gara eczema.
  • Anda rasa runsing kalau terpaksa buang kahak sepanjang masa sampai rasa perit tekak dan hidung.
Ni baru sikit gejala-gejala masalah ASMA, RESDUNG, ALERGIGEGATAL dan ECZEMA. Hanya yang mengalami aje yang tahu keperitan menderita masalah macam ni... Tapi jangan bimbang, setiap penyakit tu pasti ada ubatnya.. Walaupun ini bukan ubat, dan hanya supplement, tapi perlu la berusaha.. takkan nak biarkan aje hari2 bersin, gatal2, kulit2 merekah tak cantik la camtu.. biasanya untuk melegakannya ambil ubat selsema or ubat alergik Ubat nie memang mengantok dan lepas ambil terus tidur. Bila bangun dah ok.

Tapi sampai bila nak makan ubat tahan sakit? Sampai bila nak tahan tekak?

Supplement apa yang disuggest pada yang bermasalah?

3 jenis supplement yang saya syorkan pada abah n adik iatu:
  • Vitamin C
  • B-Complex 
  • Alfalfa

Apa fungsi setiap supplement ni?
Vitamin C – Ianya sebagai antioksidan yang baik. Sangat penting untuk meningkatkan antibodi seseorang.
B-Complex – Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon.
Alfalfa – Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.  

Bagaimanakah cara pengambilannya?
• B-Complex – 1 biji sehari (selepas makan).
• Vitamin C – 2 biji sehari. 1 biji pagi, 1 biji malam (selepas makan).
• Alfalfa – 4 biji sehari. 2 biji pagi, 2 biji malam (selepas makan).


;   

PEMAKANAN BAGI PESAKIT DIEBETES

Diabetes adalah penyakit di mana badan kita tidak dapat menghasilkan insulin yang cukup atau tidak dapat menggunakannya dengan baik. Insulin diperlukan di dalam badan untuk menukarkan gula di dalam darah kepada tenaga. Oleh sebab itu, kekurangan insulin yang berfungsi dalam badan akan mengakibatkan peningkatan gula di dalam darah.
Kondisi gula yang tinggi di dalam darah dipanggil 'hyperglycemia'. Ia boleh menyebabkan masalah serius kepada sistem saraf dan organ penting dalam badan seperti mata, buah pinggang dan jantung.
4 Kategori Makanan yang perlu diberi perhatian oleh pesakit Diabetes;
1) MAKANAN YANG BEBAS DIMAKAN
  • Semua jenis sayuran hijau, kecuali sayuran berkanji. Contoh: sawi, kangkung, bayam, kailan, kobis, tomato, kacang panjang
  • Semua cecair dan minuman tanpa gula. Contoh: Sup air, air kosong, teh tanpa gula, kopi 'O' tanpa gula, air barli tanpa gula
  • Perasa dan perencah. Contoh: Rempah ratus, bawang merah, bawang putih, halia lengkuas, serai, kunyit, serbuk kunyit, serbuk cili dan sebagainya

2) MAKANAN YANG PERLU DISUKAT
  • Iaitu makanan daripada kumpulan karbohidrat. Ia mengandungi gula yang tersembunyi walaupun kita tak merasai manisnya. Karbohidrat ada 2 jenis: i) Karbohidrat ringkas ii) Karbohidrat kompleks. Penting untuk pesakit diabetes mengetahui amaun yang dibenarkan dan masa yang betul untuk mengambil karbohidrat dalam sehari, lebih-lebih lagi apabila hendak mengambil ubat atau insulin.
  • Jenis makanan daripada kumpulan ini adalah:
    • nasi dan segala jenis bijirin
    • segala jenis roti (roti putih, roti canai)
    • mi, mihun, pasta, kuey teow
    • sayuran berkanji (ubi kentang, ubi keledek, lobak, ubi kayu, labu)
    • buah-buahan
    • kekacang (kacang hijau, kacang merah, dal, tempe, kacang soya)
3) MAKANAN YANG PERLU DIELAKKAN
  • Semua makanan dan minuman yang manis dan mengandungi gula yang tinggi. Contoh: Pelbagai jenis gula, kuih-muih, kek, coklat, aiskrim, biskut manis, minuman berkarbonat, kordial, jem, madu, minuman beralkohol, minuman kordial, susu pekat manis, gula-gula
  • Makanan tinggi lemak tepu, lemak trans atau kolesterol.Contoh lemak tepu: Santan, minyak sapi (ghee), butter, yang tersembunyi adalah daripada daging dan susu. Contoh lemak trans: Marjerin, makanan yang diproses, lelemak. Contoh kolesterol: Organ dalaman, kuning telur, makanan laut, daging merah (lembu dan kerbau)

4) MAKANAN YANG DIGALAKKAN

  • Makanan yang tinggi serat. Contoh: Biskut dan roti tinggi serat. Serat semulajadi terdapat dalam sayuran hijau, buah-buahan dan kekacang.


sumber: Majalah Anis (Dis 2012/Bil 184)

SUPPLEMEN SHAKLEE YANG DICADANGKAN UNTUK PESAKIT DIABETES:

  • VIVIX - Mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular
  • GLA COMPLEX - memberi kesan positif pada diabetic neuropathy
  • ZINC COMPLEX - membantu penghasilan insulin dan pemulihan luka
  • B COMPLEX - terlibat dalam metabolism gula & pembebasan tenaga
  • SUSTAINED RELEASED VITA-C 500MG - mengukuhkan kapilari dan salur darah
  • ALFALFA COMPLEX - membantu menstabilkan gula dalam darah, kromium (GTF)
  • OSTEMATRIX - tahap Mg yang rendah menyumbang pada masalah diabetes
  • CAROTOMAX - penghalang penglihatan kabur
  • VITALEA - imbangan vitamin & mineral yang lengkap