Sunday, April 24, 2016

PETUA: RAWAT GHOUT

petua & air rawatan utk penyakit Gout 

□■
gout

Saya berpengalaman 10 tahun mengidap gaut. Saya tak mampu solat dengan sempurna kerana lutut bengkak dan tak boleh dibengkokkan.

Saudara saya beri kapsul Gout dari Amerika..! Saya minum 2 hari, sakitnya cuma berkurang sedikit saja.

Dengan izin Allah swt saya ditemukan  dengan orang Lamongan, umurnya 110 tahun, masih gagah, anaknya yang umur 90 tahun kelihatan lebih tua darinya.

Dia tanya saya, "Sakit apa ya..?"

Saya jawab, "Gout Pak..!"

"Cuba cari sebiji nanas yang masak dan satu batang lobak putih kira-kira 250 gram. Dikisar dan tambah 3 biji buah keras. Jadikan minuman Jus lalu diminum sekaligus..!" Katanya.

"Berapa kali minumnya..?" Tanya saya lagi.

"Sekali saja cukup. Untuk penjagaan yang berterusan minumlah 3 bulan sekali..!" Katanya menegaskan.

Saya buat sebagaimana yang diajarkan. Gout saya dah hilang sama sekali. Sembuh sepenuhnya Alhamdulillah..!

Saya teruskan tiap 3 bulan sekali hingga bertahun-tahun. Ternyata Gout saya dah ucapkan selamat tinggal.

- 1 biji Nenas yang masak 
- Lobak putih 250gm
- 3 biji Buah Keras.

⤴ utk kawan2 yg ada masalah Gout

#CopyPaste: Ahmad ShuidFB

Sunday, April 10, 2016

Mengidam Lagiii..


Nie la yg aii duk mengidam ..(acar mentah)hahaha
.hamek 1 mangkuk lagi.. nak makan masham masham. Gulp!! Kalo duk memasak kat dapur, asam gelugor pun jadi.Asyik menelan jee ayaq liuq nie. Asam jawa pun jadi jugak... 


nie tak mengidam,tapi suami request ayam goreng kfc .. maka terjadi laa ia
( ayam 2nd trade.. yg 1st masak dah habis)

Resipi kat SINI


Ini ponn sama, sotong celup tepung..2nd trade punya. Hihihi..yang sotong kaler putih tu, lupa letak kunyit..hihi

Friday, April 1, 2016

Rahsia Ayam Rangup KFC

Assalamualaikum.. salam jumaat semua.Harini mood makan Ayam jee. Boring dah asyik makan ikan aje.. Kali nie aii Cuba Ayam KFC pulak.Boring dah makan Ayam berempah aje.. kan..

 Okay..jom kita Tengok Apa rahsia nyaa.., Yang boleh jadi rangup begitu sekali.Yang pasti,korang pasti akan tak puas makan Ayam KFC homemade nihh.






Ayam KFC  
Bahan - bahan Perapan : 

1 ekor Ayam
10 ulas bawang putih (ditumbuk)
1 SK garam
1 SK serbuk lada sulah
1 SK Serbuk lada hitam
 1SK cuka
2 SK Serbuk kari
5 tangkai cili kering (boleh kurangkan jika tak makan pedas)

 Bahan TEPUNG : 

2 cawan tepung gandum
 2 cawan tepung jagung
 1 SK garam
 1 SK soda bikarbonat


Bahan CELUPAN :

2 biji telur


 Cara Masak : 

1. Tumbuk halus bawang putih.Kisar cili kering  bersama serta masukkan rempah Kari , soda bikarbonat, lada hitam,lada sulah Dan cuka bersama Ayam..

2. Perapkan Ayam selama 30minit (biar bahan perapan mesra)

3. Selepas bahan mesra,celupkan Ayam ke dalam telur.


4. Celupkan Ayam tadi bersama bahan tepung.

5.ULangi smpai habis..


6.Goreng Ayam sehingga warna bertukar keemasan.

POST TERKINI!!

Resipi Roti asas

250 gram Tepung Roti / High Protein 50 gram Margerin (ina guna margerin Pelangi) 50 gram Gula Kastor 1 sudu kecik...