Friday, March 4, 2016

BERZIKIR : Mudahnya Tanpa Menggunakan Tasbih

assalamualaikum,salam jumaat.Haii entri harinai mengenai ZIKIR.Bila korang last berzikir ya? konsisten tak? mesti ada antara korang yang beralasan "susahnya nak bertasbih,Kerja banyak kat pejabat ..Adoii lahh!"  betul? "Saya takde masa nak berzikir nie. "


Okay, untuk pengetahuan korang.Zikir nie tak susah pun. Tak sampai 2 3 jam..,tapi luangkan masa beberapa minit aje.Allah tak paksa pun korang berzikir sampai 2 3 ribu ..janji korang selesa.Dan bila dah selesa, tiada paksaan..bolehlah dengan kerelaan hati nak tambah zikir sampai ribu ribu pun.Janji Korang faham maksud zikir tersebut sudahlahh..


Oh ya, tadi cakap mudah kan nak berzikir.Cara dia dengan berzikir dengan menggunakan 5 JARI tangan sahaja.Cuba perhatikan jari kelingking korang tu.. Perasan tak ada nampak garisan  ( 3 bahagian yang memisahkan antara 3 ruang jari )

zikir cara Nabi


ps: Eh,, ada tak kat sini siap kira pakai kaki sekali masa berzikir? ehehe.. kot lahh sampai tak cukup tangan tambah kaki pulak wat zikir ke kan?

No comments:

Post a Comment

POST TERKINI!!

Resipi Roti asas

250 gram Tepung Roti / High Protein 50 gram Margerin (ina guna margerin Pelangi) 50 gram Gula Kastor 1 sudu kecik...