Sunday, July 13, 2014

Ramadhan [ 12 tahun yg lalu ]

Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum dan salam subuh.. harini hari ke - 2 bermalam dirumah ibu saudara ina di Balok Baru. Suami outstation, nak tinggal di rumah ..berdua dengan iman.. takut ada,bosan pun yea jugak. Hmm kekdahnya menumpang jela di rumah beliau (ibu saudara).. anaknya pun ramai.Boleh la berkawan dengan iman(tidakla bosan).. iman ni jenisnya, tidak boleh jika sunyi dirumah (nanti ina nak solat @ ke tandas , asyik menangis aje).

     Berbalik pada tajuk entri, ina nak flashback kenangan berpuasa  12 tahun yg lalu di rumah sepupu [ ala-ala sambungan entri lepas] .. Dulu kan ina berniaga di bazar ramadhan,tenaga mesti kena Extra waktu tu. Tapi memasuki jam 2 petang je,tenaga dah di tahap merbahaya [ hihihihihi.. menggeletar masa tu, dengan perut berkeroncong ]· Sepupu ina? Dia okay jee.. ina tanya lah."Awak makan apa sampai kekal bertenaga ni ye"?  Esok harinya dia tunjuklah ubat yang dia makan tu, entah apa ke namanya.. harga ratusan laa. Ina tak tau apa nama ubat tu[ memang Kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia : KKM memang tiada] Iyalah,,masa tu budak lagi kan ina ni,rasanya kalau orang bagi dadah.. ina makan kot,masa tu naive kan,janji bole kenyangkan perut serta bertenaga di siang hari pada bulan ramadhan.Untuk kurus yea jugak dan bila makan ( ubat ni berbentuk tablet ) .. mak aihhh, nak menelannya sangkut kat tekak pula [besar gedabak].

   Sekarang tahun 2014, untuk bertenaga dan kekal cergas di siang hari..Ina amalkan Performance Drink + ESP jee.. Siang memang Umphh laa. hihihi. Takda lapar dan dahaga langsung. Best best... ina sayang Shaklee set berpuasa ni .
Bagaimana nak dapatkan set berpuasa ini? mudah aje.. anda perlu
hubungi ina di talian 017-9506861 @ sms / whatsapp
Jangan lupa Add ina di facebook : Nor Azlina Ina
ATAU
Cari ina di Instgram : storvitaminsid

No comments:

Post a Comment

POST TERKINI!!

Resipi Roti asas

250 gram Tepung Roti / High Protein 50 gram Margerin (ina guna margerin Pelangi) 50 gram Gula Kastor 1 sudu kecik...