Read more: http://www.azhafizah.com/2013/11/tutorial-ringankan-blog-dengan-lazyload.html#ixzz41XVpsa2x

Friday, October 4, 2013

Kesan kekurangan VITAMIN E shaklee


Vitamin E ~ makanan kaya Vitamin E, Risiko kekurangan, fungsi dan kelebihan



**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease






Fakta vitamin E yang anda perlu tahu!!

~ Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. ~ Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.

~ Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan,

~ mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan,

~ mengurangkan tekanan darah,

~ membantu dalam pencegahan penyakit katarak,

~ meningkatkan prestasi atlit,

~ dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

~ Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki.

~ Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.

~ Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat

~ membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.




Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.




okeyyy..tu serba sedikit penerangan tentang vitamin E..











Jom tengok pulak apa sumber2 makanan yg kaya dgn vitamin E ni, 

sayuran berdaun hijau gelap,
minyak sayuran
kacang,
biji-bijian
semua bijirin.
beras perang,
makanan daripada jagung,
telur,
rumpai laut,
hati yang dikeringkan,
susu,
oat,
daging organ ,
kacang soya,
ubi kentang,
selada air,
gandum.
Mentega,
alfalfa,
asparagus,
pisang,
strawberry,
biji bunga matahari,
biji gandum,
minyak kedelai,
buncis,
ubi jalar
 (whooaaa..banyak kan...)










Then..sekarang ni...kita tengok pulak..kalau vitamin E dalam tubuh tak cukup..apa yg boleh terjadi.. kekurangan vitamin E boleh menyebabkan : 

Sel darah merah terbelah 
Perubahan degenerative pd system saraf dan otot 
Kelemahan dan kesulitan semasa berjalan 
Nyeri pada otot betis 
Gangguan penglihatan 
Warna kulit tidak sekata 
Mudah mengalami keradangan dan odema ( pengumpulan air dalam tisu), pada bayi. 
Penuaan kulit sebelum masa. 
Rambut gugur 
Anemia. 













Daaaannnnn..ni yg paling best..mesti ramai yang nak tau fungsi vitamin E ni kan??

1. Awet muda

• Ia melambatkan proses penuaan.

•Pengambilan yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik, menghilangkan parut dan jeragat, wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam. Melembabkan kulit muka



2. cegah pertumbuhan abnormal sel terutama kanser.

• Seorang teman sebelum ini mengalami masalah dimana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya.

• Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.




3. sangat membantu dalam aspek kesuburan.vitamin malam Jumaat ni!!!

• Jika nak cuba hamil..boleh ambik vitamin E.. dan nak lagi best..ambikGLA Complex..dlm GLA complex dh ada vitamin E tau...)

• meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. (lelaki mmg digalakkan ambik vitamin E nih..




4. membantu lancarkan aliran darah

5. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan. di masa yang sama menguatkan dinding kapilari




6. membantu mempercepat proses baik luka. 

• Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

• Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan




7. mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, danmengendurkan otot kaki dari kekejangan.




8. membantu kawasan erola yg gelap mengecil dan warna puting menjadi cerah semula dengan pengambilan vitamin E yang konsisten.

• Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap.




9. mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual 

• Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk.




10. membantu mengurangkan strecth mark 




11. menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”,sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.












Siapa yg perlukan Vitamin E

- Mereka yg inginkan kulit yg cantik

- Yg ada masalah kulit – jerawat, jeragat, kulit kusam, tona kulit tidak sekata, stretchmark, parut2

- Anemia 

- Mempunyai masalah saraf dan otot

- Darah tinggi

- Rambut gugur

- Atlit (elakkan kekejangan otot)

- Ingin hamil

- Diabetes







Dan...di Shaklee...kami pun ada vitamin E jugak tau





Apa perbezaan dan kelebihan Vita E Shaklee berbanding Vita e biasa yg terdapat dipasaran@farmasi??













mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.


Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium.Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjangkerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.






Cuba cek..vitamin E anda ada selenium tak?? kalau xde baik pergi beli cepat...WAJIB ambik kedua2nya...UNLESS anda berani tanggung risiko untuk dapat penyakit pada masa hadapan.






dan sila take note ye... vitamin E tidak boleh diambil oleh wanita hamil kerana ia anti oksidan yang kuat dan mampu menyebabkan keguguran






TESTIMONI : -


jeragat hilang sudaaaa


parut hilang, wajah segar dan bermaya


tips lepas bersalin Nani Rostam (ibu Hanis Zalikha)















ini gambar terkini Noor Aishah :)










* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. 


Bagaimana ingin dapatkan VITAMIN E?

SMS / WHATSAPP 017-9506861

cod sekitar Kuantan *penghantaran pada setiap hari.

pengeposan ke seluruh malaysia menggunakan poslaju / GDex


Jom tambah rakan di Facebook : Nor Azlina Ina

atau cari saya di Instagram :Stor_vitaminsemulajadi

No comments:

Post a Comment