Wednesday, October 30, 2013

Kesan kekurangan KALSIUM

Antara Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium:
  * Otot & Saraf:
  * Kebas dan rasa yang mencucuk keliling mulut, jari-jari tangan dan kaki.
  * Kejang otot
  * Wheezing(pernafasan berdehit)
  * Susah menelan
  * Suara berubah akibat laryngospasm*Saraf:*
- Mudah marah, terjejas keupayaan intelektual, kemurungan, dan perubahan personaliti
-Letih
-Sawan
- Lain-lain pergerakan yang tidak terkawal
Jantung
- Sesak nafas
- Tanda-tanda lemah jantung...cepat penat
Kulit
- Rambut kasar
- kuku rapuh
- Psoriasis (sakit kulit)
- Kulit kering
*Lagi Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium:*
  * *Kekejangan atau kram otot*
  * *sukar/susah nak tidur*
  * *Perasaan berdebar2*
  * *Eczema-penyakit kulit*
  * *Rapuh kuku*
  * *Sakit Sendi*
  * *Tekanan darah tinggi*
  * *Gigi reput*
  * *Paras Kolestrol timggi*
  * *Kebas-kebas kaki dan tangan*
  * *Rheumatiod arthritis*
  * *Rickets*

KELEBIHAN KALSIUM (OSTEMATRIX)









Mengikut kajian pengambilan Kalsium adalah paling baik jika diambil bersama dengan dengan Magnesium. Penyerapan Kalsium akan jadi paling baik dengan kehadiran Magnesium. Kekurangan Magnesium memberi kesan kepada kemampuan tubuh mengawal penggunaan Kalsium. Pengambilan Kalsium dan Magnesium yang tidak seimbang juga boleh menyebabkan penyakit batu karang.
Perasan tak bila orang cakap pasal OsteMatrix (Kalsium/Magnesium), mesti akan cakap, mudah untuk tidur lena dengan kalsium? Mestilah kena perasan sebab dengan kehadiran MAGNESIUM, satu-satunya mineral yang diperlukan oleh setiap sel di dalam tubuh kita ni. Mudah untuk tidur dan tidur dengan lena sebab otot-otot dapat rehat, semua dah release dah pastu bangun pagi pun rasa segar sihat aja. Bertenaga, mengurangkan risiko kanser. Memang terbaiklah.





"Kenapa mesti ambil Kalsium yang mengandungi Magnesium?"
Tulang-tulang rangka kita ni ibarat bank, jadi kita perlukan calcium sebagai simpanan untuk penuhkan akaun bank kita. Takkan lah kita ada akaun tapi dalam tu takda simpanan. Pelik gamaknya kalau takda simpanan, kan??? Jadi Magnesium ni, ibarat aplikasi m2u, cimbclicks, atm machine dan para pekerja bank yang tolong proses duit simpanan kita tu. Jadi Magnesium berfungsi sebagai "TRANSPORTER". Tanpa magnesium, Kalsium tak dapat diangkut dalam darah kita dengan efektif. Jadi kalau kurang magnesium, adalah kawasan-kawasan dalam badan tulang temulang kita ni yang Kalsium tak dapat nak sampai.
Oleh itu, sangatlah penting untuk pastikan bila nak pilih supplement Kalsium tu, kena pastikan mesti ada Magnesium sekali. Kalau hanya Kalsium semata-mata, lebih baik duit uols disimpan kat dalam bank simpanan Maybank, Cimb je :P Tak nak amek supplement Kalsium? Jadi kena pastikan uols minum susu, produk-produk tenusu untuk memastikan body uols tu dapat faedah kalsium. Pastu kena pastikan juga diet harian tu mengandungi cukup keperluan magnesium. Kalau tak, jadilah macam kekanda Ali Baba, REPUT TULANGGGGG.

TESTIMONI OSTEMATRIX 



Tuesday, October 29, 2013

SET BERSALIN BERPANTANG SHAKLEE

Bismillahirrahmanirahim Assalamualaikum.. selamat malam..Mesti korang dah lena dibuai mimpi kan. Jom lihat suplemen berpantang.. *suplemen yg dicadangkan selepas bersalin / berpantang dan menyusu bayi.*

khusus untuk penjagaan ibu dalam pantang yang menyusukan bayi dengan susuibu. memastikan ibu kekal sihat dan bersedia meneruskan penyusuan sepenuhnya secara eksklusif selama 6 bulan dan digalakkan meneruskan penyusuan sehingga 2 tahun. Selamat digunakan dan tidak memudaratkan bayi anda.

*cadangan suplemen:* 
vitalea
b complex
vitamin C
zinc
alfalfa
ostematrix
ESP-soy protein isolate powder

"***alfalfa tidak boleh diambil oleh ibu/anak pesakit SLE @ G6PD dan selagi anak ada kuning@ jaundis.

*Vitalea with iron formula*
■ Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi.
■ Memandangkan ibu2 kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan maka ibu2 perlulah memastikan pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat agar dapat menggantikan semula darah yang keluar semasa proses melahirkan. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih , lesu dan tak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan zat besi dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.■Kebiasaannya, sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita di syorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak...contoh terbaik ialah ikan bilis dan bagi ibu menyusu multivitamin atau nama lain vitalea telah di lengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lg...
■Ada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harianagar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak.
■Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

*B complex*

■ * *B complex perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia.Kekurangan B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan.
■ B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.■Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang),
■Membantu meninggikan sistem pertahanan badan,
■menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan
■membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa(mood baik..)...so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar.
■Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan supplemen b complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin Byang sedia ada di dalam badan si ibu.■wajah ibu berseri dan tidak kusam.

*Vitamin C 500mg sustained release*

■ Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalammeningkatkan antibodi secara berterusan.
■ Vitamin C sangat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.
■menjaga salur darah,
■sebagai antioksidan dan
■membantu meningkatkan antibodi ibu dan kandungan antibodi di dalam susuibu untuk anak yang sedang menyusu. So, sekiranya anda atau baby demam, cuma tingkatkan pengambilan vit c ke 2 biji sehari ...dan bagi ibu2 yg menghadapi puting melecet/luka/berdarah,insya allah akan mudah sembuh...
■kulit makin bersih, cerah & cantik. Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik.

*Zinc*
■ Ianya adalah antara galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan.
■ Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka dalam badan kita. Ikan haruan antara makanan yang kaya dengan zinc.
■ Pengambilan zinc bagi ibu yang menyusu turut memberi kesan pada bayi di mana iamembantu anak yang disusukan membesar dengan baik dan mengikut graf pembesaran bayi.

*Alfalfa*
■Merupakan supplement penting utkmempercepatkan penghasilan susu (dengan syarat memenuhi asas penyusuan) kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikansusu ibu lebih lemak berkrim.
■Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.
■Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan
■membantu membuang angin dalam badan.. ..secara automatik kesan baik pd bby..susah nak kena kembung..■Bagi yang tidak menyusukan bayi, Alfalfa yang dikenali sebagai raja tumbuh2an ini mempunyai banyak khasiat kesihatan. Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang. Ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan. Pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa. The more we take the more we have to drinknota: semasa dalam pantang, jika anak masih ada kuning@ jaundis, alfalfa tidak boleh diambil. ibu perlu tunggu sehingga kuning anak telah betul2 tiada. 

 ***alfalfa juga tidak boleh diambil oleh ibu@anak yang menghidapi penyakit SLE atau pun G6PD.        
      
*Ostematrix*
■atasi masalah sembelit
■memberi tenaga dan dan mudah bangun dari tidur
■mengekalkan tekanan darah normal
■membantu kita segar
■mengelakkan kemurungan
■mengatasi masalah "water retention
"■mengatasi masalah pra-haid
■mengelakkan kekejangan & sakit tulang belakang
■membantu pengeluaran susu (milkbooster) dgn syarat perkara asas penyusuan dipatuhi
■mengatasi masalah pereputan tulang
■memastikan tulang padat bg mengampu tubuh yg berat(jika ada masalah berat berlebihan)
■paling penting, ia mudah ditelan. jika anda mengalami masalah untuk minum susu.. dapatkan ostematrix. kerana ia tidak berbau dan tidak mempunyai rasa. :)

*Energising Soy Protein (ESP)*
■Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar.
■Membekalkan tenaga
■Memberikan rasa kenyang
■Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
■Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
■Membanyakkan susu badan (milkbooster)(dengan syarat memenuhi asas penyusuan)
■Membantu mengekalkan kepejalan otot
■Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
■mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat

Sebarang pertanyaan & order serta consultansi secara percuma..
    Sms / whatsapp 0179506861
    INA ..

Monday, October 28, 2013

EKZEMA

rawat ekzema anak dengan shaklee*Segeralah merawat Ekzema!

Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik.

Jangan susah hati. Shaklee ada pelbagai vitamin yang mampu mengembalikan kecerian yuools. Sebelum tu mari kita mengetahui sedikit info mengenai ekzema ni.

Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.

Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik.

Ekzema ini selalu terjadi di kalangan bayi dan kanak-kanak. Kulit akan menjadi gatal dan melepuh, berair dan jika digaru terlalu kuat boleh berdarah.Punca ekzema ini dari kecacatan struktur dan imun yang ada pada gen, yang akan menjejaskan sistem pertahanan kulit. Biasanya kawasan yang mudah terkena ekzema adalah muka, siku dan lutut,. Oleh kerana benteng pertahanan kulit amat sedikit, memudahkan bahan perengsa dan alergen menembusi benteng kulit dan menyebabkan ekzema. 

Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur, termasuk kanak-kanak. Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang dua tahun. Ekzema adalah masalah kesihatan yang ada kaitan dengan penyakit genetik (diwarisi dari ibu bapa).
Jom kita baca cara merawat ekzema dan sakit kulit dengan Shaklee mengikut peringkat umur. 

Antara produk Shaklee yang boleh membantu mengurangkan masalah ini ialah :

*Meal Shakes* 
»mampu mengurangkan masalah ekzema dengan membantu membaik pulih sel sel badan agar sihat dan sempurna. Pesakit ekzema lazimnya mengalami pertumbuhan sel sel abnormal. Jadi, pengambilan Meal Shakes dapat membantu menghasilkan sel yang lebih sihat dan normal. Jika diamalkan secara konsisten, insyaAllah memang ada yang pulih sepenuhnya. Meal Shakes yang lengkap dengam multivitamin, protin, kalsium dan serat boleh diambil bermula dari kanak kanak setahun hingga dewasa. Sumber Meal Shakes adalah susu lembu.

*OmegaGuard*
» meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru paru serta jantung. Dengan kelebihan meningkat sistem imun ini OmegaGuard dapat membaiki alahan kulit pesakit ekzema. EPA dan DHA dari omega guard juga mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi. Emosi yang tidak terkawal juga merupakan faktor utama ekzema. Sumber OmegaGuard Shaklee adalah dari laut dalam iaitu ikan sardin, mackerel, herring dan anchovies. Penyelidikan lanjut mengenai ikan laut sejuk menunjukkan, ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah dan merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan. 
*
**Vita-E Complex* 
»Shaklee adalah 400iu mengandungi sumber semulajadi vitamin E "d alpha tocopheryl" dan "d alpha tocopherol" yang aktif secara fisiologi dari minyak soya organik, minyak biji gandum, minyak safflower, bayam dan badam. Vitamin E mempunyai kehebatan dalam memperbaiki parut. Memandangkan dos adalah untuk orang dewas, kapsul vitamin E boleh dipecahkan dan disapu pada luka dan kesan ekzema. InsyaAllah kesan ekzema akan cepat pulih dan parut semakin hilang. 

*Herbal Blend *
»pula multipurpose cream yang cepat kering, nyaman, bermentol dan tidak melekit. Jadi kanak-kanak lebih selesa dan memberi kelegaan. Krim ni menenangkan dan melembutkan kulit yang kasar termasuklah lutut, siku, tumit dan kesan ekzema. Herbal blend diperbuat dari sage, horse chestnut, yarrow dan rosemary. Jadi pengguna harus juga waspada pada alahan sumber asas semua produk yang dicadangkan supaya hasilnya menakjubkan dan tidak mengecewakan.

CADANGAN PENGAMBILAN BAGI PESAKIT EKZEMA
( BAYI/KANAK2/DEWASA)
"
*Pengambilan Suplemen Shaklee Mengikut Peringkat Umur*

"1. Bayi"
Ibu yang menyusukan bayi yang mengalami masalah ekzema boleh ambil Meal Shakes/ESP dan OmegaGuard. Selain bagus untuk ibu, bayi juga terima secara tidak langsung melalui  susu ibu.
Herbal Blend dan Vita-E juga boleh disapu kepada tempat yang berlaku ekzema.

"2. Kanak-kanak"
OmegaGuard boleh diberikan kepada kanak-kanak 1/2 tahun untuk kawal dan rawat masalah ekzema.
Mealshake juga boleh diberikan untuk baiki kulit yang rosak dan berparut. Herbal Blend dan Vita-E juga boleh disapu kepada tempat yang berlaku ekzema.

"3. Remaja dan Dewasa"
Dicadangkan kesemua suplemen di atas dan boleh ditambah dengan Alfalfa kerana Alfalfa kaya dengan kandungan klorofil yang dapat membantu masalah penyakit kulit seperti ekzema.

Tidak semestinya diambil kesemua yang dicadangkan..boleh dipilih mengikut bajet anda :)

Sms / whatsapp 0179506861
Utk dapatkan harga diskaun menarik!!

Friday, October 25, 2013

BETUL KE VITAMIN SHAKLEE MENGGEMUKKAN

BETUL KE VITAMIN SHAKLEE MENGGEMUKKAN??

Saya menerima beberapa aduan tentang masalah ini iaitu *makin berselera sejak mengambil vitamin Shaklee, dan berat badan makin naik*. Keadaan ini tentunya merisaukan sesiapa saja.. terutama Para wanita yang mengambil berat hal kecantikan tubuh badan. Namun, kebanyakan yang tidak tahu perkara sebenar membuat kesimpulan mudah,

*SHAKLEE MENGGEMUKKAN!!!*
Hakikatnya, vitamin tidak menggemukkan! Ini kerana *vitamin tidak mengandungi kalori*, (kalori adalah penyebab kegemukan. Tetapi mungkin anda hairan bagaimana ramai yang makin gemuk selepas mengambil Shaklee.

Di sini sebenarnya ada 2 perkara berbeza:-

(1) *Corak pemakanan dan aktiviti berubah tanpa disedari*

(2) *Kerana kesan langsung pengambilan vitamin*

OK kita lihat perkara no (1) dulu.

Yang nombor satu ni sama lah seperti berkata*“Semalam saya kena hujan, lepas tu saya ambil Shaklee, hari ni demam. Ni sebab Shaklee la agaknya ni sampai demam saya dibuatnya”*.

Kan? Dah nyata terang dia main hujan, tapi nak juga kaitkan dengan Shaklee.
Mungkin juga kebetulan orang yang mengambil Shaklee ni, tiba2 dia banyak makan coklat, junk food, air manis… Tapi ini tidak disedarinya kerana selera makan kita satu benda yang tidak boleh diukur. Jadi dia ‘terpaksa’ cari kambing hitam untuk "cover" masalah mentekedarah beliau.
Ataupun, selama ni tiap2 minggu bersukan, tapi sejak akhir2 ni lebih suka tidur.
Jika anda terbabit dengan kegiatan seumpama ini, sila ubah cara hidup anda.

Untuk perkara ke- (2), jangan risau.. Kerana *ia bukan side effect.* sebaliknya memang normal.

OK begini konsepnya. Bila kita mengambil vitamin, ia tidak sama macam makan makanan biasa. Vitamin adalah dalam bentuk dos yang pekat, lalu badan kita perlu mencairkan nutrien ini untuk memudahkan pengangkutan dan penyerapan.

*OLEH SEBAB ITULAH KITA PERLU BANYAK MINUM AIR BILA AMBIL VITAMIN*
Jadi, bila kita tak cukup minum, sel2 tubuh kita akan ‘dahaga’ lalu ia menghantar isyarat ke otak. Akan tetapi, isyarat dari sel yang kehausan itu diterima oleh otak sebagai *lapar.*

(( Maka otak menghantar pesanan kepada sistem kita untuk cari makanan, lapar ni..))

Sedangkan kita tak perlu makan pun, cuma sel tubuh kita yang haus.

Lalu kita pun cari makanan dan makan sampai kenyang. Masa inilah tubuh kita menerima protein, karbohidrat dan lemak berlebihan.
Maka jika anda berada dalam situasi no (2), anda mungkin asyik rasa lapar, nak selalu makan dan mungkin boleh gemuk.

Justeru, bila anda mengambil vitamin:-

(1) Minum air sekurang2nya 3 liter sehari
(2) Kawal pemakanan, jangan ikut sangat nafsu
(3) Tukarkan karbohidrat kepada sumber low GI
Mengambil vitamin perlu pengetahuan tentangnya. Kami menawarkan khidmat itu ^____^

Hubungi saya sekarang 0179506861 sms / whatsapp

Wednesday, October 23, 2013

BOROI Berisiko Penghidap DIABETES

Lelaki boroi berisiko hidap diabetes

Perut yang kempis dan kemas bukan saja menambah keyakinan diri seorang lelaki malah yang lebih penting ia mencerminkan kesihatan pemilik tubuh tersebut. Maka tidak hairanlah ramai di kalangan lelaki berusaha untuk mengekalkan perut yang kempis dan kemas,namun kebanyakannya gagal. Terdapat kajian membuktikan bahawa lelaki yang memiliki tumpuan lemak dikawasan perut atau disebut juga memiliki bentuk tubuh seperti buah epal, lebih berisiko terkena penyakit diabetes, angin ahmar dan jantung.
Sebelum mentafsir kegemukan dan kaitannya dengan beberapa penyakit berbahaya,seharusnya kaum lelaki mengambil inisiatif dengan melakukan ujian BMI (indeksjisim tubuh) pada diri sendiri. Ini bagi menentukan tahap kegemukan badan seseorang.
Cara mengira BMI, berat (kilogram) dibahagikan dengan ketinggian (meter),apabila individu itu berada pada tahap lebih daripada 30 maka, dikategorikan sebagai berat badan berlebihan atau obesiti. Bagaimanapun, ia kadang kala tidakbegitu tepat terutama bagi orang yang berotot iaitu mereka yang kuat bersenam.Apa yang terjadi ialah BMI golongan ini mungkin tinggi iaitu antara 25 hingga30 tetapi mereka ini dikategorikan sihat. Masalahnya ialah pada lelaki yang kurus tetapi memiliki perut yang buncit atau dalam istilah perubatannya dipanggil ‘central obesity’. Bagi masyarakat Asia,saiz ukur lilit yang ideal bagi lelaki ialah kurang daripada 90 sentimeter (sm)manakala bagi wanita ialah 80 sm, jika lebih dari itu dipanggil ‘centralobesity’.
Ada kaitan dengan penyakit jantung
Walaupun ramai yang mempunyai stigma bahawa perut lelaki yang buncit berkaitrapat dengan penyakit jantung, buncit sebenarnya memberi lebih risiko untuk mendapat penyakit diabetes. Perut buncit dikatakan berkaitan dengan penyakit jantung tetapi ia sebenarnya bukanlah secara langsung. Jika dikatakan kegemukan tubuh keseluruhan, ia secara langsung berkaitan dengan penyakit jantung. Sindrom tersebut dinamakan sindrom metabolik. Antara penyakit lain yang berisiko secara tidak langsung ialah darahtinggi, pradiabetes dan kolesterol tinggi. Semua ini ada berkaitan dengan jantung. Contohnya jika seseorang itu menghidapi darah tinggi, individu terbabit boleh terkena serangan jantung dan diabetes.
Faktor utama buncit ialah disebabkan oleh pemakanan yang tidak seimbang dankurangnya bersenam. Kedua-dua ini menyebabkan lelaki berisiko tinggi menghidapkencing manis dan masalah kolesterol. Apa yang pasti masalah ini adalah antarafaktor risiko untuk mendapat masalah jantung.
Ubah gaya hidup
Secara umumnya, seorang lelaki itu harus kurangkan makanan yang bergoreng dankolesterol tinggi. Kurangkan pemakanan yang berunsur karbohidrat seperti nasiputih, roti putih, kentang, kuih-muih serta kurangkan pemakanan yang berkalori tinggi seperti berlemak atau berminyak. Disyorkan mengambil lebih sayur-sayuran dan buah-buahan seperti epal, betik dan buah limau namun tidak digalakkan ialah tembikai, mangga serta durian.
Para lelaki juga digalakkan memakan lebih protein daging putih seperti ikan dan ayam (bukan bergoreng) serta kurangkan mengambil daging merah. Jangan mengamalkan pengambilan minuman yang bergas kerana ia mengandungi gula yangterlalu tinggi. Gaya hidup pula mesti berubah dengan melakukan senaman 30 minit seharisekurang-kurangnya tiga kali seminggu. Senaman yang disyorkan ialah berjalansecara cepat. Sekiranya seseorang lelaki itu telah disahkan menghidap penyakitdiabetes atau jantung, mereka masih boleh melakukan senaman dan mengamalkancorak pemakanan yang lebih sihat, cuma sebagai tambahan, mereka perlu mengambilubat-ubatan tertentu untuk mengawal penyakit mereka.
Apabila seorang lelaki semakin meningkat usia, hormon testosteron semakin berkurangan, oleh itu mereka lebih cenderung untuk gemuk terutama di bahagian pinggang. Secara kesimpulannya, orang buncit sebenarnya meninggikan risiko untuk mendapat penyakit diabetes jika ia tidak dikawal melalui pemakanan dan senaman.

**SAYA SYORKAN KEPADA MEREKA YANG MEMPUNYAI PERUT BOROI DENGAN MENGAMBIL OMEGA GUARD SHAKLEE.. IA MAMPU MEMBAKAR LEMAK2 SEKITAR PERUT YANG BERMASALAH & Juga MenGAWAL SELERA MAKAN YG BERLEBIHAN. 


hubungi sekarang...

SMS / WHATSAPP 0179506861 (INA) .

B Complex shaklee

*1) Anti stress

Apabila kite stress urat-urat muka kite bekerja lebih kuat berbanding urat-urat ketika kita senyum, dan bila stress kite cenderung mengerutkan muka. Kerutan-kerutan stress itu boleh menyebabkan kedut-kedut pada wajah. Stress juga boleh menyebabkan jerawat. Tiada stress, tiadalah jerawat.*

**2) Membantu melindungi kulit dari pancaran matahari*

Salah satu punca kulit kusam adalah terlalu banyak terdedah pada matahari. Kulit ini kalau kusam memang mengambil masa ntk dipulihkan, pengambilan B-Complex sememangnye langkah bijak. Lebih B-Complex diperlukan oleh orang yang terdedah kepada matahari kerana B-Complex bertanggungjawab sebagai pewarna kulit (melanin) yang rosak bila kulit 'tan'..

*3) Melancarkan perjalan darah *

Anda sume tentu tahu kan perjalanan darah yg baik menmpkkan wajah lebih muda. Sebab tu la kalau kita pergi buat facial, die end up treatment dengan facial massage. Kenapa?? Kerana dia nak stimulate blood circulation kita. Perjalanan darah yg baik membantu kite kelihatan lebih muda, dan menghilangkan tekanan pada badan dan wajah.

Datin Norjuma dah amalkan sejak kecil lagi. Anda bila lagi :)

Pengambilan vitamin semulajadi adalah kaedah yang paling selamat untuk kita mendapatkan kulit yang cantik, di samping meningkatkan tahap kesihatan kita. Sebelum mengambil apa-apa supplemen, pastikan anda kenalpasti dulu kandungannya yer, jangan ingat nak cantik sahaja.
Kalau cantik sekarang, tapi pelbagai penyakit menyerang di kemudian hari, apalah gunanya kan. Semua orang nak cantik, tapi cantik dan sihat biarla seiring.

Hubungi sy segera!
0179506861 (ina)
Sms / whatsapp

Tuesday, October 22, 2013

I LOVE SHAKLEE

Assalamualaikum Wbt...
Bissmillahirrahmanirrahim (terasa berdebar ketika nak bercerita) huuh..

Mesti ramai yg tertanya tanya kan? Kenapa tajuk I LOVE SHAKLEE..
Ehem...,,begini ceritanya.. Dulu sy makan pelbagai jenis supplement yg berada dipasaran (ibarat cendawan tumbuh slpa hujan).. Dari harga yg murah sehingga yg mahal (plg mahal pun RM 2xx.xx) tp hasil mmg mengecewakan.sudah berkotak kotak & bertin tin pun tak jalan..(Nak cakap sy nie x konsisten,mmg sy konsisten makan supplement.. Even kopi,teh,nescafe pon sy tak sentuh) Al maklum lah..sy nie berkulit mamak. Itu yg tak berhasil.

Nak dijadikan cerita saya dah give up sgt2,, tiba lah suatu hari.. Saya terbaca blog che' pah & saya sebenarnya tak tengok pun testimoni testimoni beliau..yang buat saya tertarik akan produk SHAKLEE ialah penulisannya. Betul2 buat saya tertarik..

  Okay2,, berbalik pada Cerita sedih saya tu... Saya terus Daftar sebagai Ahli shaklee & beli produk ESP (energizing Soy Protein).Pada permulaan,,saya alami Healing Crisis..sebelum saya makan apa2 supplement @ vitamin  yg ada dpasaran tak pernah macam ni (keadaan sy berpeluh spt br berjogging). Dulu (seumur hidup) saya hanya berpeluh pada atas (antara mulut & hidung shj). Selepas sy minum ESP dlm masa 15minit,terus supplement bertindak keatas badan. Dlm hati sy cakap (wahh,hebat btl supplement Shaklee nie..ini baru yg sesuai dgn saya.) alhamdulillah...

Tujuan pengambilan sebenar Esp yg  saya amalkan sekarang ialah utk banyakkn susu badan (anak dah setahun++),tapi lain jadinya kepada sy.. Cuba teka?? (eehehe)..  Perubahan ketara 3minggu pertama,,kulit saya semakin cerah.. Tona kulit dah sekata,pecah2 (parut) selepas bersalin semakin pudar,yang paling best saya bertenaga(iTu yg paling penting)..

Sekarang,,,alhamdulillah saya  sangat YAKIN akan produk Shaklee nie. Kenapa???  Sebab utama,ianya selamat dimakan,vitamin semulajadi. Saya bertambah YAKIN  apabila segala produk yg saya jual sebelum nie (pelbagai) saya tinggalkan.. Saya STOP terus jual. Nak Tau SEBAB ape?? majoriti produk yg cepat Putih,cepat kurus,TIADA KELULUSAN KEMENTERIAN KESIHATAN(KKM),semua mendatangan KEBURUKAN kepada PENGGUNA.(SAYA Memang SAYANGKAN (Sayang NYAWA) BAKAL CUSTOMER & CUSTOMER SAYA,SEBAB SAYA TAKNAK CUSTOMER SAYA DAPAT PENYAKIT DISEBABKAN PRODUK YG TIADA KKM) Ada REGULAR customer saya pun da bertukar kepada Produk yg lebih SELAMAT(Shaklee). Tapi Masih Ada customer diluar SANA yg bertanya kpd saya. Macam2 soalan .(Eh,,kenapa tak jual ubat KURUS tu..susah akak nk Cari dah)..( Produk utk kulit putih Knp Ina tak jual yeaaa? )..

sekian~~~ Dari Hati yang Jujur & ikhlas ..
# maaf ,,luahan dr hati yg sudah berkulat.. Ayat sedikit pening.. Mungkin anda kna baca 2 @ 3 kali.. Heeehe.

 

DARAH RENDAH

*SIAPA YANG MEMERLUKAN VITA-LEA??*

  * individu yang mementingkan kesihatan
  * menigkatkan sistem imunisasi
  * wanita yang sedang hamil
  * wanita yang menyusukan anak
  * wanita yang baru lepas bersalin
  * membantu proses pembesaran terutama golongan remaja
  * individu yang mengalami sakit-sakit badan, sendi dan kekejangan kaki
  * individu yang mempunyai berat badan berlebihan
  * individu yang ingin membina badan atau kekurangan berat badan
  * menambah selera makan
*DIGALAKKAN BAGI PENGIDAP:*

  * anemia(kurang darah merah)
  * tekanan darah rendah
  * diabetes
  * hiperthyroidisma dan hipothyrodisme
  * pedresi?kegelisahan
  * alzheimer/lemah daya ingatan
  * insomnia/masalah tidur
  * parkinson
  * osteoporosis/rapuh tulang
  * mati pucuk
  * masalah prostat
  * kemandulan
  * PMS

Tempahla sekarang!!
017-9506861
Sms / whatsapp

PENYUSUAN BAJET

Set penyusuan BAJET!!

*Kelebihan ESP:*
  * Kulit semakin cantik, gebu, halus dan berseri
  * Parut di muka jadi pudar
  * Tenaga berpanjangan pagi ke malam
  * Kurang letih 
  * Memberi rasa kenyang yang agak lama, sesuai bagi ibu yang nak menghilang berat badan
  * Sistem perlindungan badan semakin bagus
  * Mengawal paras kolestrol
  * Menyokong kesihatan jantung dan prostat
  * Penyerapan vitamin lain lebih baik dengan ESP
  * Mengurangkan alergik*Kelebihan Alfalfa:*
  * Sistem penghadaman lebih baik
  * Mengawal kolestrol dalam darah
  * Membuang toksik dalam badan
  * Mengurangkan masalah gastrik
  * Membantu merawat keputihan
  * Mengelakkan bau badan (tak payah beli deodorant)
  * Mengurangkan asthma
  * Memberi kesan 'Kacip Fatimah'
  * Meningkatkan kesuburan
  * Juga, hubungan suami isteri menjadi lebih HOT!

Hubungi saya Segera!!
0179506861 (INA)
Sms / whatsapp
Cod sekitar kuantan

Monday, October 21, 2013

Perbezaan Vitamin dipasaran (sintetik) & vitamin semulajadi

Perbezaan Vitamin Sintetik dan Vitamin Semulajadi

Tak dinafikan memang ada banyak jenis vitamin dipasaran. Tetapi adakah vitamin yang kita ambil itu betul2 sesuai dengan badan kita ataupun tidak. Mesti ada yang tertanya2..."Apa beza vitamin Shaklee ni dengan vitamin yang ada di farmasi? Kan boleh beli jer di farmasi. Senang jer."....

Okaylah..untuk menjawab persoalan tu..saya ada satu soalan.....*pernah tak nampak silika gel yang dibekalkan sekali bila kita beli vitamin?*. Fungsi silika gel ini adalah untuk menyerap lembapan. Biasanya silika gel ni boleh didapati di dalam kotak kasut yang baru, handbag dan *di kebanyakan vitamin sintetik yang ada di pasaran*.

*Silika Gel*
Untuk pengetahuan semua, vitamin Shaklee* tiada silika gel* ni. Ini bermaksud, vitamin Shaklee bukannya vitamin sintetik tetapi adalah vitamin semulajadi. Ini membezakan vitamin Shaklee dengan vitamin yang ada di farmasi.

Apa pula beza antara vitamin sintetik dan vitamin semulajadi ni?

*Vitamin Semulajadi*
*
*1. Dihasilkan dari ekstrak bahan-bahan*semulajadi* dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber. Contohnya pembuatan vitamin C semulajadi diperolehi dari mengambil pati asid askorbik dalam buah limau dan menyingkirkan serat-seratnya.

2. Tidak mendatangkan kesan sampingan dan memberi kesan yan baik.

3. Harga yang lebih *mahal *kerana penghasilannya dari bahan-bahan semulajadi memerlukan kos bahan yang lebih tinggi.

*Vitamin Sintetik*

1. Dihasilkan dari *manipulasi bahan kimia*yang mempunyai ciri-ciri seakan-akan bahan yang terdapat dalam vitamin.

2. Walaupun formulanya sama, ia tetap tidak sama dengan vitamin natural apa lagi degan makanan asli. Ini kerana penghasilannya bukan dari sumber makanan.

3. Lebih *murah* dan adakalanya boleh didapati dengan percuma.

Kenapa pula sebagai pengguna kita perlu elakkan vitamin sintetik? Ini adalah kerana ianya tidak digunakan sepenuhnya oleh tubuh iaitu struktur sistem enzim kita adalah untuk semulajadi bukannya makmal. Vitamin semulajadi juga adalah lebih aktif dari segi biologi berbanding sintetik.

Perkara paling mudah untuk anda kenalpasti vitamin sintetik dan semulajadi ialah dengan adanya silika gel di dalamnya. Sudah pastilah vitamin Shaklee adalah vitamin semula jadi sebab tiada silika gel!

Jadi apa lagi?.....Sudah tentu vitamin Shaklee 
adalah pilihan terbaik anda...

Sms / whatsap 017950686@

RESDUNG

Alahan (Resdung atau *resah hidung*) ialah satu fenomena di mana seseorang menjadi alah (alergi) kepada pelbagai agen persekitaran seperti debu, habuk atau biji-biji debunga yang selalu dikaitkan dengan kejadian alahan ini.

*Beberapa agen lain yang boleh menyebabkan alahan termasuk pelbagai jenis

1. bijirin2. bulu binatang3. beberapa jenis bahan pelarut kimia4. Asap rokok5. habuk kapur tulis6. debu tanah dan udara yang tercemar
*Antara gejala-gejala yang kelihatan ialah:*
  * Hidung tersumbat dan berbau busuk
  * Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung
  * Hidung kerap berair walaupun tidak selsema
  * Kerap bersin terutama di waktu pagi
  * Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata
  * Sakit tekak secara berpanjangan serta berulang
  * Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan
  * Kerap sakit kepalaDalam keadaan alahan biasa, rembesan hidung yang pekat dan bernanah tidak mungkin berlaku kecuali terjadi jangkitan. Seseorang mungkin akan kehilangan deria bau dan rasa apabila hidung tersumbat berterusan. 
Jadi apa yang Shaklee cadangkan bagi mengatasi dan mencegah masalah sinus dan resdung? 

Terdapat 3 jenis suplemen hebat untuk mengatasi resdung iaitu Alfalfa Complex, Vitamin C dan B-Complex. Bagaimana ketiga-tiga suplemen ini bertindak untuk mengatasi resdung?

Untuk semua penghidap resdung, cubalah rasai kehebatan tiga serangkai ini, pasti tidak mengecewakan. InsyaAllah. Jom review pengguna Set Resdung (Set G Shaklee) yang telah bebas resdung!

MealShake Shaklee

Makanan Tambahan

Mealshake merupakan minuman bernutrisi yang menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian.
Ia diperbuat daripada bahan semulajadi - buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hinggalah ke peringkat orang dewasa. Ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

6 Fakta menarik tentang Mealshakes:

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.
Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

Siapakah patut minum Mealshake ini?

Meal Shake Shaklee dihasilkan untuk semua golongan - bayi, pelajar, kanak-kanak sedang membesar, ibu mengandung, para atlet, vegetarian, orang sakit, orang sibuk bekerja dan orang yang selalu mengambil makanan segera (makan tidak tentu).

Siapa yang perlukan MealShake?

===============================================================

1. Anak-anak yang susah nak makan terutamanya yang kurang selera mkn atau yang sembelit atau pun kanak2 obese atau y memilih makan

2. Orang dewasa yang tak sempat nak breakfast ( mealshake sangat sesuai sebab ada complete nutrition)

3. Ibu mengandung yang alahan teruk..(tak boleh nak makan asyik muntah2)

4.Anak kecil yang sering demam dan selsema (bagus untuk menguatkan sistem imun badan)

5. Sangat sesuai di ambil untuk anak2 yang obes atau berat badan berlebihan
Sesuai utk semua kanak2 .

6.Ibu2 mengandung,menyusu,pesakit2 dlm proses pemullihan selepas operation, mereka2 yg inginkan kulit cantik,ingin kekal sihat khususnya yang tak gemarkan supplemen dalm bentuk tablet kerana Mealshake ni datang dlm bentuk serbuk,dibancuh jd minuman yg lazat.

7. Mereka yang ingin menambah/memantau berat badan..

Hanya 120 kalori dalam setiap hidangan. 
Boleh ditambah ke dalam jus, protin soya atau ape-ape minuman sahaja...dan sedap diminum sejuk atau suam.. 
Ianya sesuai untuk semua peringkat umur...

Jika anda mencari sarapan pagi yang penuh khasiat, MealShake Shaklee adalah pilihan yang tepat sekali!

Jom kita tengok manfaat utama Meal Shake Shaklee ini:

1. Nutrisi Lengkap

~mengandungi 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat akan menyebabkan menyukarkan kadar penyerapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. ia turut mengandungi lecithin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak

2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh

~kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel kulit, kuku, rambut, darah, organ, imun dan lain-lain.

3. membantu tumbesaran

~mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses pembesaran tubuh badan

4. Anti oksida

~Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan agen anti oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

5. Mengembalikan seri wajah

~mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan kuprum yang cukup untuk membina sel-sel darah yang sihat, sekaligus memberi kompleksi wajah yang lebih cantik

6. detokfikasi

~kaya dengan serat larut untuk membanu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus

7. kelazatan rasanya

~ minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktosa semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.""

ANDA,,!!
IBU IBU DILUAR SANA TAKKAN NAK TENGOK ANAK ANDA TIADA SELERA MAKAN,,KURANG FOKUS DLM PEMBELAJARAN,ASMA,SEMBELIT,KERAP DISERANG DEMAM & SELSEMA... LAABURKAN SEDIKIT WANG DEMI ANAK ANDA! INGAT...,ANAK ADALAH AMANAH ALLAH..

HUbungi sekarang...
SID 967706 (0179506861 /ina) SMS / WHATSAPP
Segala Consultation akan diberikan seCARA PERCUMA!

Sunday, October 20, 2013

ASMA - SUPLLEMENT SESUAI BG KANAK KANAK

Ramai yg bertanya – Kenapa anak saya kerap di serang asthma?
Jawapannya kerana cuaca sejuk danpanas membahang.

EEhhh…bukan ke asthma ni bole terjadi sebab sejuk??

Betul…asthma bole terjadi disebabkan cuaca sejuk…tapi ada satu lagi faktor yg juga boleh menyumbang kepada terjadinya asthma iaitu kekurangan air dalam tubuh (dehidrasi) tambah-tambah pulak sekarang kan bulan Ramadhan…memang kuranglah minum air.
Sebenarnya asthma bukanlah penyakit asing di Malaysia ni. Ramai kanak-kanak yang dihantar ke klinik bagi mendapatkan rawatan untuk asthma. Ia adalah penyakit kronik yang disebabkan oleh radang pada lapisan dalam saluran pernafasan individu yang menghidap penyakit asthma.

Penyebab asthma ni pelbagai..ada yg disebabkan oleh bahan kimia yang irritants, alahan dan gangguan emosi.perkara-perkara ini menyebabkan salur pernafasan memberikan tindakbalas yang keterlaluan seperti mengeluarkan banyak lendir dan mula mengecut menyebabkan si pesakit asthma sukar bernafas.
Tanda-tanda individu mengalami asthma adalah kedengaran bunyi ketika bernafas (wheezing), batuk berlendir, dada terasa ketat, dan tidak puas menarik nafas.
Apabila badan kekurangan air, kepekatan histamine di dalam darah akan meningkat. Ia akan menyebabkan tubuh memberikan tindakbalas yang kuat pada salur pernafasan walaupun terhadap rangsangan yang ringan. Selain itu, lendiran yang dihasilkan oleh paru-paru akan menjadi lebih pekat. Bagi mengelakkan terjadinya athma, pastikan pengambilan air kosong yg secukupnya..minimum 8 gelas sehari secara berkala.

Cadangan suplemen untuk anak-anak /mereka yang menghidap athma

>> Mealshake- Meal Shakes Shaklee

merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.

>> omegaguard- Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.-

Shaklee OmegaGuard

merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

BATU KARANG

*Apa itu penyakit BATU KARANG?

Penyakit batu karang bukanlah sesuatu yang asing di Malaysia terutamanya. Batu karang atau “renal stone” membawa maksud terdapat batu di buah pinggang atau salur kencing  seseorang. Batu ini terbentuk apabila terdapat mendakkan mineral dalam air kencing. Selalunya kaum lelaki lebih cenderung untuk mendapat penyakit ini, namun kaum wanita juga juga tidak terkecuali dari mendapat penyakit ini.

*Bagaimana boleh terjadi?*
Batu karang terbentuk disebabkan beberapa faktor. Faktor yang utama adalah  disebabkan tubuh seseorang itu kurang air. Ini terjadi mungkin disebabkan kurang nya meminum air dan banyak berpeluh. Selainnya, batu karang juga berpotensi untuk terbentuk apabila seseorang memakan banyak makanan yang mengandungi protein seperti daging merah, makanan yang masin, minum banyak kopi dan teh dan sebagainya. Batu karang juga lebih mudah terbentuk apabila seseorang itu mumpunyai penyakit kencing manis dan darah tinggi.

*Tanda-tanda seseorang mempunyai batu karang*

Kebiasaannya batu-batu yang bersaiz kecil akan keluar dari tubuh seseorang melalui air kencing. Namun, sekiranya batu ini mempunyai saiz yang agak besar, ia akan mula tersekat dalam salur kencing dan menyebabkan individu itu berasa tidak lawas apabila kencing, kencing yang sedikit, kerap kencing dan juga sakit yang tidak tertahan yang dapat dirasai di bahagian belakang pinggang. Selain itu, individu itu mungkin juga akan demam, muntah-muntah, loya, kencing berdarah dan berasa sakit apabila kencing.

*Cara merawat dan mengatasi*

Batu karang yang tidak terkeluar melalui air kencing memerlukan rawatan yang membolehkan batu itu keluar dari buah pinggang atau salur kencing yang tersumbat. Doktor akan memberi ubat tahan sakit untuk mengurangkan sakit yang dialami pesakit. Kemudian, pembedahan kecil diperlukan untuk membuang batu karang itu.

*Nasihat pencegahan*

Untuk mengelakkan dari perkara ini terjadi, dinasihatkan supaya seseorang itu meminum banyak air setiap hari terutamanya mereka yang melakukan pekerjaan yang menyebabkan mereka cepat berpeluh dan terdedah kepada panas matahari seperti penoreh getah dan nelayan. Kita juga disarankan unutk meminum air sebanyak 2.5-3 liter sehari. Selain itu, hendaklah mengurangkan pemgambilan mekanan dan minuman seperti daging merah, kopi dan teh.
*Vitamin Shaklee**
*Sekarang jom kita tengok details mengenai vitamin shaklee yang boleh digunakan untuk merawat penyakit batu karang

Fungsi setiap Vitamin

B-Complex - menurunkan oksalat (garam mineral) yg membentuk batu karangVita-C - mengasidkan urin dan batu karang tidak akan terhasil dlm urin berasid

OsteMatrix - mengandungi Magnesium yg menurunkan oksalat & mencegah pembentukan batu karang

Alfalfa Complex - mengurangkan infeksi & inflamasi

Carotomax - menyembuhkan luka di urinari akibat batu karang

Lecithin - membekar lemak berlebihan yg mendorong pembentukan batu karang

vivix : KAYAP

             Apa Itu Kayap?




Apakah Virus Kayap (Shingles)? 
Kayap (Shingles) adalah sejenis ruam tetapi penghidap akan merasa sakit disebabkan virus Varicella Zoster (Herpes Varicellae), di mana virus itu menyebabkan cacar air.
Virus Kayap disebabkan oleh orang yang mempunyai cacar air dan di aktifkan kembali oleh virus dormant.Virus Kayap selalu berlaku selepas yang pada mulanya daripada jangkitan cacar air mungkin bertahun. Virus Kayap adalah berbahaya dan mungkin boleh menyebabkan cacar air. Walaubagaimanapun, berhubung secara terus dengan orang yang mempunyai virus kayap atau cacar air tidak boleh menyebabkan virus kayap. 

Punca Virus kayap Selepas cacar air itu terkena, ia akan bergerak daripada kulit melalui laluan saraf ke akar saraf di mana ia akan menjadi aktif. Virus cacar air kemudian akan "hibernasi". Selepas itu virus itu akan di aktifkan, ia akan bergerak daripada laluan saraf ke kulit. Ia dikenali sebagai faktor picu kepada pengaktifan virus tersebut.Virus Kayap umumnya mempengaruhi orang dewasa tetapi kadang-kadang boleh menyebabkan kanak-kanak yang mempunyai cacar air pada masa tahun pertama di dalam hidup mereka dan orang yang mempunyai ketahanan imun yang rendah. 

Virus Kayap boleh menjadi punca kelemahan imun di sebabkan oleh HIV atau kemotherapi dan tekanan, sebagai contoh sakit yang terlalu lama tetapi orang yang mendapat virus kayap mempunyai sistem imun yang normal. 

Apakah Simptom bagi Virus Kayap?
 Antara gejala-gejala yang dihadapi ialah gatal pada kulit, gelembung-gelembung merah pada bahagian kulit, bernanah atau berair pada permukaan kulit dengan mengeluarkan bau yang tidak menyenangkan dan apabila sembuh kurap ini akan meninggalkan parut pada permukaan kulit. Lepuh ini biasanya sangat sakit.Mudah menjangkiti orang lain apabila lepuh pecah. Lepuh akan kering dan berkeruping. Badan akan terasa sakit dan sengal-sengal kadangkala boleh mengakibatkan demam. 

Cara untuk Mengelak Virus
Kayap Seseorang yang tidak pernah mengalami demam campak boleh mengurangkan risiko dari mendapat virus tersebut dengan menghindarkan dari berhubung secara terus dengan seseorang yang mendapat demam campak dan virus lepuh ini sendiri tidak dapat dicegah. 
Diagnosis Virus Kayap Pesakit dengan laporan perubatan di tambah dengan rupa keadaan lepuh tersebut selalunya digunakan untuk diagnosis. Jika diperlukan, tempat lepuh tersebut dikorek boleh mengenalpasti virus tersebut. Sample darah juga boleh digunakan untuk permulaan diagnosis. 

Apa akan terjadi jika ia menjadi lebih teruk?
 Lepuh tersebut akan menjadi bakteria berjangkit.Satu serangan daripada virus kayap berhampiran pada mata atau di atas hidung boleh menyebabkan parut pada kornea dan mempengaruhi penglihatan.Virus kayap boleh berjangkit pada muka, dalam sesetengah kes, boleh membawa kepada kehilangan deria pendengaran, lumpuh pada muka dan mengurangkan deria rasa. 


------DI SHAKLEE KAMI MENGESYORKAN VIVIX SHAKLEE BAGI MENANGANI MASALAH KAYAP.



bagaimana VIVIX bertindak dalam melawan KAYAP??

  •  mengandungi falvonoids, yang menpunyai ciri antioksidan yang kuat, secara tidak langusng mengukuhkan sistem immun melawan jankitan virus & bakteria.
  • Juga membaiki sel-sel yang telah rosak 
  • bertindak dalam merencatkan pertumbuhan kayap

bagaimana untuk dapatkan VIVIX??

PEMBELIAN BOLEH DILAKUKAN SECARA ONLINE 
syarat-syarat melakukan pembelian secara online
*Mempunyai KAD DEBIT @ KAD KEDIT

KLIK disini :VIVIX
(Apabila anda telah selesai melakukan pembelian..segera hubungi saya di no yang tertera)


PEMBELIAN SECARA CASH 
HUBUNGI ina di talian 017-9506861

SID 967706

Wednesday, October 16, 2013

KESIHATAN SENDI









untuk apa kita ambil AJHT ni??

- menggalakkan mobiliti
- meningkatkan fleksibiliti
- meningkatkan fungsi sendi
- menyokong kesihatan sendi untuk jangkamasa panjang

saya bukan beri 2 atau 3 sebab tapi saya beri 15 sebab mengapa AJHT untuk kesihatan sendi :
* AJHT mampu meningkatkan keselesaan sendi seawal 5 hari
* memberi keselesaan sendi hampir 28% lebih cepat daripada 1 jenama terkemuka
* 45% lebih berkesan meningkatkan keselesaan sendi dari 1 jenama terkemuka
* membantu mengekalkan tulang rawan
* bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan
* memelihara tisu penyambung yang sihat
* melancarkan pergerakan harian
* menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan
* 100% bebas kekerang
* 100% vegetarian (dari sumber tumbuh-tumbuhan semulajadi)
* hanya 2 caplets sehari
* 100% bebas kondroitin untuk penyerapan glukosamin yang lebih baik
* caplet yg mudah ditelan
* tiada perasa tiruan, pemanis atau pengawet
* bebas gluten.

##################

selain Advance joint Health membantu bg pesakit sendi,juga disarankan mengambil Osteomatrix.

- Mereka yang selalu mengalami sakit2 kaki, sakit2 sendi, sakit di bahagian tulang belakang, sejuk2 badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk2 dengan jarum.
-- Mereka yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan ini mudah letih dan sukar untuk bangun tidur.

==========================


""Jaminan saya untuk anda:
1) FREE Consultation dan After Sale Service (bimbingan exclusive dari saya)
2) Harga Terbaik dan Mampu Milik

Hubungi saya sekarang:
WATSAPp/SMS : 017-9506861




FIBROID & CYST


    Apakah Ketumbuhan Fibroid?

*Ketumbuhan fibroid ialah sejenis ketumbuhan yang berlaku pada dinding rahim, khususnya pada lapisan otot. Sebenarnya, rahim mempunyai tiga lapisan.

1. Lapisan paling luar lapisan yang nipis yang dinamakan serosa
2. Bahagian tengahnya ialah lapisan otot atau myometrium yang boleh mengembang dan membesar ketika seseorang wanita sedang hamil. Ketika kandungan dalam peringkat pelahiran sebelum bersalin, otot ini akan menguncup untuk mengeluarkan bayi dan setelah bersalin, otot ini akan kuncup dan pulih seperti sediakala. Walaubagaimanapun, ketumbuhan boleh berlaku pada lapisan otot ini, iaitu ketumbuhan yang mengandungi tisu-tisu otot bercampur dengan tisu berserat atau tisu penyambung.

3. Lapisan paling dalam ialah lapisan endometrium. Lapisan ini sering berubah-ubah mengikut pusingan haid. Apabila seseorang wanita tidak hamil, maka sebahagian daripada lapisan endometrium akan luruh dan ia akan keluar bersama-sama dengan darah haid. Darah haid adalah campuran antara darah dengan tisu-tisu dan sel-sel dari lapisan endometrium, lendir serta kuman-kuman bakteria dan lain-lain. Biasanya, campuran ini dinamakan “darah kotor”. Sebenarnya, darah tidak akan menjadi 'kotor' sebelum ia keluar dan bercampur dengan bahan-bahan yang saya nyatakan tadi.

*Mengapa Tumbuh Fibroid?*

Ramai orang tertanya-tanya mengapa seseorang wanita ditumbuhi fibroid pada lapisan dinding rahim. Sebenarnya, punca bagi penyakit ini tidaklah diketahui, dan mengapa ia tumbuh pada sesetengah orang sedangkan yang lainnya tidak. *Ada satu kajian yang menunjukkan bahawa lebih kurang 25 peratus daripada wanita sebelum meninggal dunia akan menghidapi penyakit fibroid pada rahimnya tetapi tidak semua mengunjungi dan mendapat rawatan daripada doktor kerana kebanyakan fibroid ini tidak menimbulkan sebarang tanda atau menggangu kesihatan.*
Ada yang mengatakan, bahawa ketumbuhan fibroid ini sering berlaku di kalangan wanita yang *TIDAK BERKAHWIN*atau *LAMBAT KAHWIN* dan juga yang berkahwin tetapi *SUKAR MENGANDUNG* dan beranak. Saya juga sering menjumpai fibroid di kalangan wanita yang mengalami masalah ketidaksuburan atau kemandulan. Di samping ketumbuhan fibroid, mereka juga menghidap penyakit endometriosis, iaitu sejenis penyakit di mana darah kotor melimpah ke belakang rahim menyebabkan berbagai-bagai masalah pada saluran peranakan, kilang telur dan persekitaran rahim.

Mana yang timbul dahulu, fibroid ataupun masalah ketidaksuburan tidaklah diketahui. Bagaimanapun, apa *yang nyata masalah ketidaksuburan sering berkait rapat dengan ketumbuhan fibroid.*Walaupun demikian, wanita yang pernah beranak juga tidak terlindung daripada penyakit fibroid. Seringkali kita lihat di kalangan wanita yang menjangkau ke umur tiga puluhan atau empat puluhan dan setelah anak mereka besar walaupun mereka telah melahirkan mungkin empat atau lima orang anak selepas itu, mereka mendapati sukar untuk beranak lagi dan beberapa tahun kemudian mereka mengalami berbagai-bagai masalah serta gangguan haid, dan apabila diperiksa didapati mereka mengalami ketumbuhan fibroid.

*Fibroid Akibat Ketidakseimbangan Hormon*

Ada orang mengatakan, bahawa ketumbuhan fibroid ini adalah akibat daripada ketidakseimbangan dalam hormon wanita. Perlu diberitahu di sini, bahawa wanita mempunyai dua jenis hormon, iaitu estrogen dan progesteron. Biasanya, estrogen meningkat naik sejurus selepas haid dan paras progesteron pula meningkat selepas telur dikeluarkan, iaitu dua minggu selepas keluar haid sehingga tempoh haid akan datang. Oleh itu, keadaan yang tidak seimbang, khususnya jika terlalu banyak estrogen dan tidak mencukupi progesteron dalam badan seseorang, boleh menimbulkan berbagai-bagai masalah seperti pendarahan yang tidak tentu masa, ketumbuhan fibroid pada rahim serta keadaan ketidaksuburan atau kemandulan.

Sukar untuk kita ketahui, mengapa kandungan estrogen dan progesteron menjadi tidak seimbang kerana segala-galanya adalah dikawal oleh hormon yang dikeluarkan oleh kilang pituitari yang terletak di dalam otak. Fungsi kilang pituitari ini mudah dipengaruhi oleh keadaan mental, emosi dan rohaniah seseorang. Jika ada gangguan pada tahap tersebut, maka rangkaian hormon yang mengawal pusingan dan mengawal paras estrogen dan progesteron boleh terganggu. Desakan dan tekanan hidup yang sering dialami oleh kebanyakan wanita yang bekerja juga akan mengganggu kawalan dan fungsi rangkaian hormon yang mengawal pusingan haid seseorang. Oleh itu, keadaan seperti ketidaksuburan dan penyakit ketumbuhan pada rahim serta endometriosis sering berlaku di kalangan wanita moden yang bekerja.
Tidak ada bukti-bukti yang menunjukkan, bahawa ketumbuhan fibroid ini dipengaruhi oleh unsur-unsur lain seperti makanan, keracunan ataupun jangkitan kuman.source



Di Shaklee, kami mencadangkan untuk mereka-mereka yg menghidapi fibroid utk mengambil *GLA COMPLEX* dan *vitamin ACE iaitu CAROTOMAX(VIT A), VIT C, VIT E.**
**GLA COMPLEX* akan bantu balancekan semula hormon2.*vit ACE* pulak penting sebagai prevention daripada radikal bebas dan kes fibroid berulang.

Utk sebarang order SMS / whatsapp 0179506861..



bakar & PECAH LEMAK

✿✿SET JIMAT UNTUK KURUS SELEPAS PERAYAAN✿✿
"Saya nak kurus, tapi tak boleh ubat2an kurus yang bentuk Minuman. Alhamdulilah, hanya mengambil OMEGA dan LECHITN dr Shaklee, tak sampai 2 minggu saiz ukur lilit pinggang saya sudah mengecil dari 36 ke 31 sekarang!!.. Seronoknya, apatah lagi AIDILADHA hampir tiba. Tak sabar nk makan set ni lagi "- Hannah, PJ.

===========
CARA ORDER:
===========


☎ Call/Sms/WhatApp dan Type "JIMAT KURUS" dan hantar ke:
Iman Beauty Store 017-9506861

✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄✄

KEBAIKAN SET INI:

✿✿ Lechitin Menyerap Lemak selepas makan
✿✿ Omega Membakar lemak dan Kolestrol jahat
✿✿ Mudah di telan
✿✿ Untuk masalah perut BUNCIT dan Lemak Degil
✿✿ Sesuai untuk Lelaki dan Perempuan
✿✿ Ibu menyusu yang mahu kurus
✿✿ Set yang sangat Jimat dan Telah TERBUKTI berkesan !
✿✿ Ibu hamil yang mengalami terlebih berat badan
✿✿ Pelajar / Pekerja yang aktif serta baik untuk Otak
✿✿ Kurus sambil menguatkan ingatan
✿✿ Juga sesuai untuk Kanak-kanak yang Obesiti

===================================
Dapatkan segera!
10 pelanggan pertama akan mendapat harga potongan istimewa!! (✿◠‿◠)

===========
CARA ORDER:
===========
✉ PM inbox FB

☎ Call/Sms/WhatApp dan Type "JIMAT KURUS" dan hantar ke:017-9506861



ATasi keputihan



(Set atasi keputihan)

Alfalfa 330biji + GLA complex!! 


1. Cecair keputihan ini adalah disebabkan oleh rembesan hormon estrogen dan progesteron yang terdapat di dalam darah. Sebab tu perlu gla lah sbb gla bantu normalize hormon kita.

2. Kan keputihan jadi sebab irregularities of hormone. So tambah plak faktor luar spt udara, sabun basuh, jenis fabrik underwear, hygiene ke tak underwear tu.. sabun basuh..sume tu faktor luar kawalan kita y kita xtaw y berkemungkinan ada kuman y buat keputihan makin worst. Sbb tu perlu add on alfalfa. Sbb 1 best alfalfa ni fights of infection td tu..sape y fight tu? Jwpn die..chlorophyll Alfalfa. Alfalfa juga adalah anti radang, anti fungus dan anti bacteria.

**Tidak sesuai utk ibu hamil
**fights keputihan anda. Alfalfa mmbantu mengurangkan keputihan dan GLA pula mengawal atur hormon y menyebabkan keputihan.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»«»««««««««««««««

ORDER LA SEKARANG!!

""Jaminan saya untuk anda:
1) FREE Consultation dan After Sale Service (bimbingan exclusive dari saya)
2) Harga Terbaik dan Mampu Milik

Hubungi saya sekarang:
WA/SMS : 017-9506861
BLOG:www.nurimanqhaisara.blogspot.com

Page:Iman Beauty Store

TESTIMONI ESP


Assalamualaikum w.b.t

hi,, saya nak SHARE testimoni saya sebagai PENGGUNA ESP. Baru jer 3minggu menggunakan, kulit da cerah sekata. Selain dari itu,saya dapat juga banyakkan susu badan.. dl saya ingat nk STOP je menyusu badan sbb kecewa susu hampir kering.. Hari pertama minum, Susu memancut mancut (basah baju, kalo tak bagi anak direct susu cik B terasa berat. Anak pun cepat kenyang,minum sikit da bhnti tertidur. Dulu lain, berulang minum susu).. untuk pengetahuan semua, anak saya berumur 1 Tahun++..

 Kebaikan kedua pulak, Esp nie buat saya bertenaga sangat. Dulu badan cepat letih, cepat lapar selepas breastfeeding. Yang PALING BEST,saya tidak pening lagi jika lambat makan(Tekanan DARAH RENDAH).. Kini tidak lagi! MEMANG BERBALOI sangat..


JOM DAPATKAN SEKARANG!

""Jaminan saya untuk anda:

1) FREE Consultation dan After Sale Service (bimbingan exclusive dari saya)
2) Harga Terbaik dan Mampu Milik

Hubungi saya sekarang:
WA/SMS : 017-9506861





TESTIMONI : ALFALFA + ESP


Friday, October 11, 2013

DARAH TINGGI


'TEKANAN DARAH TINGGI'
=========================

*APA PUNCA?*
Sebagai penyakit dalam diam, punca-punca darah tinggi ini jugak tidak diketahui walaupun selepas berjumpa doktor. Walau bagaimanapun, ia boleh disebabkan oleh:


* Cara hidup tidak aktif
* Umur melebihi 35 tahun
* Tinggi paras kolestrol
* Faktor keturunan / sejarah keluarga
* Pengambilan garam yang tinggi
* Pengambilan alkohol yang berlebihan
* Merokok
* Ubatan seperti steroid, ubat anti radang bukan steriod
* Penyakit buah pinggang*CARA MENGATASI*Tekanan darah tinggi boleh dikawal tanpa ubat-ubatan. Ubah cara hidup boleh mendatangkan kesan yang sangat baik:
* Amalkan pemakanan sihat
* Kurangkan pengambilan garam dan lemak
* Amalkan senaman berkala
* Dapatkan berat badan yang ideal jika berat badan sekarang berlebihan
* Belajar cara mengatasi tekanan secara berkesan
* Berhenti merokok

==========================
Antara SET yang dicadangkan bg pesakit Darah Tinggi

SMS / WHATSAPP / LINE 0179506861

BAKAR LEMAK DENGN OMEGA GUARD












* Asid Lemak omega-3 membantu anda membakar lemak dengan membantu badan anda bertindak balas dengan lebih baik terhadap hormon yang dipanggil Leptin (Leptin adalah perkataan Yunani bagi nipis)
* Leptin memberitahu badan anda (otak anda)untuk*mengurangkan selera makan*anda supaya anda boleh mengekalkan atau mengurangkan berat badan
* Leptin *meningkatkan metabolisme *anda dengan meningkatkan pengeluaran tiroid anda (tiroid anda mengawal metabolisme anda)
* Leptin juga menyebabkan badan anda untuk *membakar lemak* untuk tenaga
* Jika badan anda tidak bertindak balas dengan baik terhadap Leptin maka sebaliknya berlaku – Anda akan lapar, dan anda akan menyimpan lebih banyak lemak —> Anda boleh mengambil Omega-3 lemak untuk membantu badan anda bertindak balas lebih baik untuk Leptin jadi anda boleh meningkatkan metabolisme membakar lemak anda
* Lemak omega-3 boleh ditemui dalam salmon, flaxseeds, kacang, Omega-3 tambahan dan lain ini 79 makanan sumber lemak Omega-3




OMEGA Guard Shaklee - Omega 3 berupaya meningkatkan metabolisma badan. Kandungan Omega 3 di dalam darah juga memberi kesan tindakbalas kepada tubuh supaya mengguna lelemak di badan sebagai punca tenaga. Bukan itu sahaja, minyak ikan (Omega 3) ini juga mampu mengawal nafsu makan bagi mereka yang mahu membuang lemak di badan. Kunci kejayaan bagi menurunkan berat badan adalah kebolehan seseorang mengawal selera makan. Leptin (di dalam Omega 3) inilah yang akan beri signal kepada otak dan mengehadkan rasa lapar seseorang. Dengan bahasa yang ringkas, OMEGA Guard Shaklee mampu membakar lemak dan mengawal selera makan

Tapi apa akan jadi jika OMEGA diambil sekali dengan LECITHIN??

Jawapan saya, hasilnya memang SUPERBBB.. KENAPA??

Lecithin - memecahkan lemak dan kolesterol dalam badan. Ini yang bestnya, bila makan je, mana-mana lemak yang tidak diingini akan dibuang oleh lecihtin ni. Macam penyerap lemak gitu, dan best nya, ia menghalang lemak baru untuk melekat semula pada badan.
Selain itu apabila ibu2 menyusu ni ambil vitamin2 ni secara tidak langsung khasiatnya dapat disalurkan pada bayi tersebut

* Omega Guard mengandung DHA dan EPA yg baik utk perkembangan otak bayi
* Omega Guard baik utk perkembangan mata bayi dan juga meningkatkan sistem imunisasi bayi
* Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.
* Lecithin juga adalah zat utk kecantikan. Ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema so secara tidak langsung jika bayi ada tanda2 eczema ibu2 yg menyusu badan boleh mkn bg mengurangkan radang eczema pada bayi
 




POST TERKINI!!

Resipi Roti asas

250 gram Tepung Roti / High Protein 50 gram Margerin (ina guna margerin Pelangi) 50 gram Gula Kastor 1 sudu kecik...