Saturday, September 28, 2013

SET KESUBURAN SHAKLEE

✿SAYA MAHU ZURIAT TAPI SUKAR!✿
HAMIL SELEPAS 2 BULAN AMBIL SET KESUBURAN 
"Saja nk share testimoni kt sini... Saya berkahwin hampir setahun.... April lepas...saya contact ibu saudara saya merangkap shaklee distributor.. dia cadangkan saya ambil vitalea, b complex dan vitamin C di samping meneruskan GLA complex... untuk suami ambil vitamin E & Zinc utk kesuburan lelaki...Harini, sudah 1mnggu period saya lewat... tekak mula rasa mual, pinggang rasa lenguh2... saya rasa pelik.. pagi tadi... sebelum mandi... saya terdetik utk cuba buat upt... ..saya terkejut sbb 'positive' saya terus kejutkn suami saya...die sangat teruja..tak tau nak cakap apa...smpai je di tempat kerja..saya recheck,but still same 'positive'.... Then saya ke gyne dctor utk scan.. alhamdulillah... janin sudah terbentuk dan berkeadaan amat baik di dalam rahim saya... Alhamdulillah sekali lagi.... saya hamil selepas 2 bulan selepas mengamalkan set kesuburan Shaklee utk suami & isteri... kawan2 yang sedang mencuba jangan berputus asa ya... lambat atau cepat itu semua atas rezeki masing2.. yang penting Usaha..- Pn Marimar Er


===========
CARA ORDER:

☎ Call/ SMS/WhatsApp/Line  0179506861

========================

Apakah KEISTIMEWAAN Gabungan nutrien di bawah yang boleh membantu meningkatkan tenaga, kesihatan serta kesuburan anda ?

GLA COMPLEX SHAKLEE
*********************
◘ Membantu menstabilkan hormon
◘ Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
◘ Membantu meningkatkan kesuburan (menghasilkan cecair serviks)
◘ Melegakan PMS (sindrom pra-haid/senggugut) – abdominal pain, 
breast pain 
◘ Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri bagi 
mengelak risiko keguguran

ALFALFA COMPLEX SHAKLEE
************************
◘ Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian 
tubuh manusia.
◘ Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita)
◘ Menegangkan payudara (untuk wanita).
◘ Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (mengetatkan 
keintiman wanita).
◘ Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
◘ Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
◘ Meningkatkan stamina seorang suami & isteri.

VITAMIN E SHAKLEE
*******************
◘ SEX Vitamin
◘ meningkatkan kualiti & meningkatkan "sperm count"
◘ Membantu dalam masalah "mati pucuk"
◘ Meningkatkan libido (keinginan seks)
◘ Mengurangkan risiko keguguran ketika hamil bagi wanita.

ZINC COMPLEX
*************
◘ Meningkatkan fungsi organ seksual
◘ Menghasilkan sperma yang lebih berkualiti & sihat
◘ Membantu memekatkan air mani
◘ Meningkatkan jumlah sperma
◘ Meningkatkan keaktifan sperma (motility sperm)
◘ Membantu melindungi sperma dalam menentang bakteria dalam
vagina.
◘ Mencegah dari kemandulan

Kelebihan GLA COMPLEX SHAKLEE

MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX SHAKLEE

1) Memelihara kesihatan – borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. 

Fungsi borage :
- merawat ulser
- mengeluarkan virus
- melegakan kelesuan
- membersihkan kahak 
- meringankan kebas urat saraf 
- meningkatkan stamina

2) Mengawal hormin estrogen dan testosteron.

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita yang mana prostaglandin ini melegakan simptom PMS (simptom pra-haid) seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan rasa sakit pada payudara.

3) Meningkatkan kesuburan pada wanita

GLA mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama bagi meningkatkan kesuburan. 

GLA juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. 

Selain itu, GLA complex membantu tubuh menghasilkan sejenis mukus yang dipanggil ‘cecair kesuburan’ di dalam rahim. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk telur dan sperma untuk terus hidup hingga 5 hari. 

GLA juga memperbetulkan dan memperbaiki keadaan haid yang tidak teratur jika diambil secara konsisten setiap hari.

4) Melambatkan menopause (putus haid)

Memperbaiki keadaan menopaus seperti berpeluh-peluh , insomnia, dada berdebar-debar, ketidakhadaman, depresi dan rasa cepat marah. Pengambilan GLA jangka panjang juga mampu melambatkan proses penuaan, mengetatkan uterus dan menjadikan kulit kelihatan kulit lebih muda.

5) Mencantikkan kulit

Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, fungus dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

6) Mencantikkan rambut

Memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

7) Pelangsingan 

Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik.

8) Menentang kanser

GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imunisasi tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

9) Menghalang komplikasi diabetes

Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh paras gula dalam darah yang tinggi.

8) Menghalang tekanan darah tinggi

Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, mengembangkan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti Arteriosklerosis (pengerasan arteri - dinding arteri menjadi keras dan kurang lentur kerana bahan lemak terkumpul dibawah lapisan sebelah dalam dari dinding arteri) dan myocardial infarction (blood clot - salur darah tersumbat lantas menghalang pengaliran darah pada otot jantung).

9) Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

10) Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD)

Terbukti secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Monday, September 23, 2013

resdung?? atasi masalah resdung dengan SHAKLEE

ATASI MASALAH RESDUNG DENGAN SUPPLEMENT SHAKLEE


  • Anda rasa runsing kalau setiap pagi harus menghadapi bersin yang teruk sehinggakan bukan aje hidung aje berair, mata pun merah-merah berair kerana bersin akibat resdung.
  • Anda silap makan sikit dah asyik dok menggaru sana-sini macam kera kena belacan.
  • Anda runsing kalau terpaksa berpantang makan sebab risau semput kalau tak jaga makan.
  • Anda rasa runsing kalau tengok kulit anak berparut-parut dan merah-merah gara-gara eczema.
  • Anda rasa runsing kalau terpaksa buang kahak sepanjang masa sampai rasa perit tekak dan hidung.
Ni baru sikit gejala-gejala masalah ASMA, RESDUNG, ALERGIGEGATAL dan ECZEMA. Hanya yang mengalami aje yang tahu keperitan menderita masalah macam ni... Tapi jangan bimbang, setiap penyakit tu pasti ada ubatnya.. Walaupun ini bukan ubat, dan hanya supplement, tapi perlu la berusaha.. takkan nak biarkan aje hari2 bersin, gatal2, kulit2 merekah tak cantik la camtu.. biasanya untuk melegakannya ambil ubat selsema or ubat alergik Ubat nie memang mengantok dan lepas ambil terus tidur. Bila bangun dah ok.

Tapi sampai bila nak makan ubat tahan sakit? Sampai bila nak tahan tekak?

Supplement apa yang disuggest pada yang bermasalah?

3 jenis supplement yang saya syorkan pada abah n adik iatu:
  • Vitamin C
  • B-Complex 
  • Alfalfa

Apa fungsi setiap supplement ni?
Vitamin C – Ianya sebagai antioksidan yang baik. Sangat penting untuk meningkatkan antibodi seseorang.
B-Complex – Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon.
Alfalfa – Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.  

Bagaimanakah cara pengambilannya?
• B-Complex – 1 biji sehari (selepas makan).
• Vitamin C – 2 biji sehari. 1 biji pagi, 1 biji malam (selepas makan).
• Alfalfa – 4 biji sehari. 2 biji pagi, 2 biji malam (selepas makan).


;   

set bersalin shaklee


Set Bersalin Shaklee

Zaman sekarang ni memang mudah sangat nak dapatkan set bersalin/berpantang ni kan... Tak kira sama ada yang moden i.e. kapsul2, krim dsb yang terdapat dalam pelbagai jenama atau pun yang lama i.e. jamu serbuk, pilis, param yang boleh diperolehi dari tukang2 urut atau bidan... Tidak dinafikan semua ini bagus untuk kesihatan diri wanita untuk masa sekarang dan juga akan datang.


Namun demikian, di zaman sekarang ini juga, rata-rata bayi yang lahir akan mendapat jaundis.  Dan apabila ianya berlaku, kebiasaannya nurse atau doktor akan sarankan kepada ibu-ibu supaya menghentikan pengambilan segala jamu sehinggalah bayi benar-benar pulih dan bebas dari jaundis... Akibatnya jamu-jamu berkenaan jadi terbengkalai dan last2 terus malas/lupa nak makan... Ini terjadi ketika saya berpantang anak pertama... Semasa anak kedua, alhamdulillah bayi takder jaundis.


Oleh yang demikian, dengan adanya Set Bersalin/Berpantang Shaklee ini, ianya lebih selamat dan terjamin untuk kedua-dua ibu dan bayi.  Set ini boleh dimakan sejurus selepas bersalin kerana ianya adalah vitamin semulajadi.  Tidak memudaratkan malah memberikan kesihatan dan nutrisi yang baik untuk ibu dan bayi.


Apakah vitamin-vitamin dalam Set Bersalin/Berpantang Shaklee ni???





Vitalea Iron Formula 

Mengandungi 28 jenis vitamin termasuklah Vitamin A, B, C, D, E, Calcium, Zinc, Iron dsb. *

B-Complex 

Mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh anda bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisme.* 

Vitamin C 

Mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah.*

Zinc Complex

Merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.  Zinc membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka, mengurangkan rambut gugur, Memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein dll. *

Selain dari set di atas, anda juga boleh menambah vitamin-vitamin lain seperti :

Energizing Soy Protein (ESP)

Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy.  Ia juga dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.  Baca juga ESP disini.



OsteMatrix

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. 



Dan oh ya... jangan risau tentang keintiman kalau tak makan jamu.... Kerana Vitamin Shaklee juga ada produk yang boleh menghangatkan keintiman seperti baru2 kawen tau.. huhuhu... testimoni ada, tapi agak sensitif... apa yang pasti, ia memang terbukti 'menghangatkan'... hehehe... dan produknya adalah.....

Antara Khasiat Daun ALFALFA :

Bertindak seperti kacip fatimah kepada para 
Milk Booster bagi ibu menyusu
Melegakan sakit sendi dan belakang. 
Menghilangkan kelesuan dan tekanan. 
Memberi kelegaan semasa haid. 
Memulihkan urat selepas bersalin
Bagus untuk elergi dan ekzema 
Merawat asma 
Mencuci usus bagi membuang toksik 
Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
Meneutralkan asid dalam badan 
Membesar dan menegangkan payudara
~ Melegakan sembelit 
Memberi sensasi ‘rasa sejuk’



hubungi 0179506861 ina

set hamil shaklee

SET HAMIL SHAKLEE - KAMI IKUT BUDGET ANDA


Sebab semalam kita dah bercerita tentang pemakanan yang sihat untuk ibu hamil. Di samping kita menjaga pemakanan, makanan tambahan untuk membantu penjagaan kesihatan juga perlu kita titik beratkan. 



Shaklee juga ada menyediakan supplement untuk ibu hamil yang membantu memastikan ibu hamil ini sentiasa sihat dan cergas sepanjang tempoh kehamilan mereka. Dan mmg terbukti set hamil ini mmg betul2 membantu  dan berkesan kepada ibu hamil..

Ramai yang bertanya saya tentang set hamil ini tapi mengadu kerana set hamil Shaklee MAHAL. Tapi tahu kah anda.. Shaklee tak kejam.. shaklee mengikut budget anda..bukan anda WAJIB ikut budget kami. jom saya share set hamil mengikut pakej..






BERIKUT ADALAH FUNGSI FUNGSI SETIAP PRODUK SHAKLEE TERSEBUT UNTUK IBU HAMIL..:-


1. ESP - ENERGY SOY PROTEIN  - 



HOT SELLING PRODUCT!! amat digemari ibu ibu hamil waktu ini.. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. Ibu hamil kan mudah lapar.. so dengan adanya ESP ni boleh membantu rasa lapar tu sehingga waktu makan yang rutin.



2. OSTEMATRIX - 




Kalsium sangat penting untuk ibu hamil kerana ia dapat membantu membina darah, membina tulang dan saraf. Terutama kepada ibu hamil yang kerap terjadinya kramp kaki. Pilihan buat ibu hamil yang tidak suka minum SUSU!!


3. VITAMIN B COMPLEX -

Vitamin B Complex Shakee mempunyai 8 jenis vitamin B iaitu seperti B1, B2, B3, B6, Biotin, asid pantotenik, asid folic dan B12 yang membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga. Ia juga membantu pembentukkan sel darah merah didalam tubuh. Sangat bagus bagi ibu hamil yang kerap mengalami "morning sickness"


4. VITA-LEA IRON FORMULA

Vita-Lea ini mengandungi multivitamin yang terbaik dengan zat besi. Ia sangat membantu dalam pembentukkan sel - sel darah merah. Tapi, ibu hamil yang mengambil Vita-Lea tidak perlu lagi mengambil Obimin. 


Jadi ibu ibu semua.. jangan ragu ragu dengan set hamil ini kerana ia nya mmg terbukti memberikan banyak faedah dan kebaikkan kepada ibu ibu semua. 

Anda boleh memilih pakej mengikut budget anda atau hubungi saya untuk lebih info..

                                  sms / whatsapp 0179506861

buang & bakar dengan herb-lax / lecithin





berminat?? sms / whatsapp 0179506861

PEMAKANAN BAGI PESAKIT DIEBETES

Diabetes adalah penyakit di mana badan kita tidak dapat menghasilkan insulin yang cukup atau tidak dapat menggunakannya dengan baik. Insulin diperlukan di dalam badan untuk menukarkan gula di dalam darah kepada tenaga. Oleh sebab itu, kekurangan insulin yang berfungsi dalam badan akan mengakibatkan peningkatan gula di dalam darah.
Kondisi gula yang tinggi di dalam darah dipanggil 'hyperglycemia'. Ia boleh menyebabkan masalah serius kepada sistem saraf dan organ penting dalam badan seperti mata, buah pinggang dan jantung.
4 Kategori Makanan yang perlu diberi perhatian oleh pesakit Diabetes;
1) MAKANAN YANG BEBAS DIMAKAN
  • Semua jenis sayuran hijau, kecuali sayuran berkanji. Contoh: sawi, kangkung, bayam, kailan, kobis, tomato, kacang panjang
  • Semua cecair dan minuman tanpa gula. Contoh: Sup air, air kosong, teh tanpa gula, kopi 'O' tanpa gula, air barli tanpa gula
  • Perasa dan perencah. Contoh: Rempah ratus, bawang merah, bawang putih, halia lengkuas, serai, kunyit, serbuk kunyit, serbuk cili dan sebagainya

2) MAKANAN YANG PERLU DISUKAT
  • Iaitu makanan daripada kumpulan karbohidrat. Ia mengandungi gula yang tersembunyi walaupun kita tak merasai manisnya. Karbohidrat ada 2 jenis: i) Karbohidrat ringkas ii) Karbohidrat kompleks. Penting untuk pesakit diabetes mengetahui amaun yang dibenarkan dan masa yang betul untuk mengambil karbohidrat dalam sehari, lebih-lebih lagi apabila hendak mengambil ubat atau insulin.
  • Jenis makanan daripada kumpulan ini adalah:
    • nasi dan segala jenis bijirin
    • segala jenis roti (roti putih, roti canai)
    • mi, mihun, pasta, kuey teow
    • sayuran berkanji (ubi kentang, ubi keledek, lobak, ubi kayu, labu)
    • buah-buahan
    • kekacang (kacang hijau, kacang merah, dal, tempe, kacang soya)
3) MAKANAN YANG PERLU DIELAKKAN
  • Semua makanan dan minuman yang manis dan mengandungi gula yang tinggi. Contoh: Pelbagai jenis gula, kuih-muih, kek, coklat, aiskrim, biskut manis, minuman berkarbonat, kordial, jem, madu, minuman beralkohol, minuman kordial, susu pekat manis, gula-gula
  • Makanan tinggi lemak tepu, lemak trans atau kolesterol.Contoh lemak tepu: Santan, minyak sapi (ghee), butter, yang tersembunyi adalah daripada daging dan susu. Contoh lemak trans: Marjerin, makanan yang diproses, lelemak. Contoh kolesterol: Organ dalaman, kuning telur, makanan laut, daging merah (lembu dan kerbau)

4) MAKANAN YANG DIGALAKKAN

  • Makanan yang tinggi serat. Contoh: Biskut dan roti tinggi serat. Serat semulajadi terdapat dalam sayuran hijau, buah-buahan dan kekacang.


sumber: Majalah Anis (Dis 2012/Bil 184)

SUPPLEMEN SHAKLEE YANG DICADANGKAN UNTUK PESAKIT DIABETES:

  • VIVIX - Mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular
  • GLA COMPLEX - memberi kesan positif pada diabetic neuropathy
  • ZINC COMPLEX - membantu penghasilan insulin dan pemulihan luka
  • B COMPLEX - terlibat dalam metabolism gula & pembebasan tenaga
  • SUSTAINED RELEASED VITA-C 500MG - mengukuhkan kapilari dan salur darah
  • ALFALFA COMPLEX - membantu menstabilkan gula dalam darah, kromium (GTF)
  • OSTEMATRIX - tahap Mg yang rendah menyumbang pada masalah diabetes
  • CAROTOMAX - penghalang penglihatan kabur
  • VITALEA - imbangan vitamin & mineral yang lengkap

PECAHKAN LEMAK DENGAN LECITHIN

10 sebab anda perlu tahu kenapa perlu lecithin!!

1) Lecithin membantu mencegah penyakit yg berkaitan dgn lebihan lemak seperti sakit jantung, darah tinggi, stroke dan lain-lain lagi kerana ia bertindak sebagai pelarut lemak

2) Jika lecithin diambil untuk tujuan mengurangkan berat badan di samping bersenam, ia mampu memecahkan dan membakar lemak dengan lebih cepat.

3) Lecithin juga memainkan peranan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita.

4) Lecithin membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria.

5) Lecithin adalah makanan otak dan saraf. Ia sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. Sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease.

6) Jika anda masalah insomia, lecithin adalah yang terbaik selain ostematrix kerana ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur

7) Lecithin merupakan asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation

8) lecithin juga penting dalam membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).

9) Lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.

10) Lecithin adalah diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS


SMS 0179506861 INA

ESP HOT SELLING!!

LISTEN...LISTEN..LISTEN..



Nak KURUS?? .. ESP..,
Nak TAMBAH SUSU?? ..ESP..,
Nak GEBU?? ..ESP..,
Nak ANJAL?? .. ESP..,
Nak KULIT CUN muda remaja?? .. ESP..,
Nak SIHAT?? ..ESP..
Nak KENYANG?? ..ESP..
Nak BERTENAGA?? ..ESP..





JOM KITA TENGOK APA KELEBIHAN DAN KESAN PENGGUNAAN ESP ;-

1. Kulit muka cantik,halus ,gebu dan berseri
2. Membantu hilangkan parut jerawat di muka.
3. Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
4. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
5. Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
6. Menyokong kesihatan imunisasi badan.
7. Mengawal paras kolesterol.
8. Menyokong kesihatan jantung dan prostat.
9. Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu lebih cepat dan banyak
10. Membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam.
11. Membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum.
12. Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP bantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburandan meningkatkan peluang untuk hamil

Siapa yang perlukan ESP??




SMS / WHATSAPP 0179506861

                                                      INA
                              ID DISTRIBUTOR : 967706

KELEBIHAN ALFAFA SESUAI UTK LELAKI , WANITA , TUA & MUDA

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. ALFALFA mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Jom lihat antara kelebihan dan khasiat Alfalfa untuk lelaki dan wanita
  1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
  2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
  3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  4. Memberi kelegaan semasa haid .
  5. Merawat arthitis
  6. Bagus untuk elergi dan ekzema
  7. Merawat athma
  8. Mencuci usus bagi membuang toksik
  9. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  10. Meneutralkan asid dalam badan
  11. Merawat masalah keputihan pada wanita.
  12. Membesar dan menegangkan payudara .
  13. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri .
  14. Memulihkan urat selepas bersalin.
  15. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  16. Meningkatkan stamina seorang suami
  17. Melegakan sembelit
  18. Membuang angin dalam badan
  19. Milk booster
Alfalfa terbukti mempunyai pelbagai kesan dan khasiat yang menakjubkan
Alfalfa merupakan raja segala tumbuhan dan raja segala herba. Ia mempunyai sitem akar yang panjang, iaitu sedalam 20 - 30 kaki ke dalam tanah. Selain kaya dengan klorofil, ia juga merupakan makanan paling lengkap kerana mempunyai 15 mineral, 10 vitamin, 8 enzim dan juga fiber. Ia juga kaya dengan mikronutrien yang membantu sistem badan berjalan lancar.Pengamal perubatan herba (herbalists) selalunya akan mengesyorkan Alfalfa untuk pesakit yang kurang nutrisi (malnutrition), lemah (debility) dan sakit berpanjangan (prolonged illness).

Apakah kebaikan Alfalfa?

(1) Terkenal untuk merawat 3 A :
• Arthritis
• Asthma
• Allergy

(2) Berkhasiat untuk membantu masalah :
• Penyakit Usus (Colon disorder)
• Buah pinggang
• Kencing manis
• Melawaskan usus
• Ulser
• Fluid retention (sembab)
• Kurang selera

(3) Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :
• Penghadaman
• Pencernaan
• Flatulence
• Abdominal discomfort dikalangan orang dewasa

(4) Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah
• Gastrik
• Penyakit kulit (Eczema)
• Kurang darah (Anemia)
• Sembelit
• Badan, nafas dan kaki berbau

(5) Promotes pituitary gland function

(6) Meneutralkan asid dalam badan (Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver)

(7) Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara.Memang sangat bagus diambil oleh wanita & para isteri.

(8) As a galactagouge. Bagus diambil oleh ibu menyusu, kerana ia meransang dan menambah pengeluaran susu ibu .
  
Selain itu ALFALFA juga boleh menghilangkan bau badan..






Masalah bau badan dan sistem penghadaman 

Sistem penghadaman yang baik adalah asas kepada tubuh yang sihat.  

Semasa proses pembersihan badan, bahan buangan akan disalurkan kepada 5 organ perkumuhan yang utama untuk dikumuhkan iaitu kulit, buah pinggang, kolon, paru-paru dan hati. 

Jika kita berusaha untuk membersihkan badan kita tetapi membiarkan sisa buangan terkumpul dengan banyak di dalam organ perkumuhan tanpa memastikan ia dibuang dengan cara yang sepatutnya, sisa buangan ini pasti akan diserap semula ke dalam sel badan kita!
Badan yang dibebani dengan kandungan toksin akan menunjukkan simptom-simptom seperti:
*penghadaman yang tidak sempurna,
*sembelit,
*kembung perut,
*kelesuan,
*berat badan naik,
*keadaan kulit yang tidak sihat,
*tekanan mental,
*tidur yang tidak lena,
*ruam kulit, sakit tekak,
*daya tumpuan lemah,
*sakit kepala, mulut berbau,
*tahap glukos darah yang tidak seimbang,
*mukus berlebihan dan badan berbau.

Pengamal perubatan semula jadi percaya bahawa simptom-simptom ini menunjukkan tahap toksin dalam badan yang sangat tinggi.

Disyorkan anda mengambil Alfalfa kerana sifat klorofilnya yang anti-bakteria. Jika kita mengambil alfalfa, bakteria punca bau akan dapat dihapuskan. Selain itu Alfalfa juga membantu :

*melegakan sembelit
*meningkatkan kesihatan sistem penghadaman
*menyokong kesihatan usus
*membantu menyahtoksinkan badan
*membantu mengurangkan berat badan





rekahan kulit / strech mark menganggu anda?? ESP mampu menanganinya...

strech Mark atau rekahan kulit ialah kesan seperti parut kecil yang biasa kelihatan di permukaan kulit akibat dari kesan perut atau bahagian badan lain seperti paha dan pinggul yang meregang dan pecah-pecah berjalur..

Strech mark ini tentunya mencacatkan penampilan dan mengganggu penampilan dan keyakinan diri..Strech mark ini kadangkala kelihatan sgt jelas..Faktor kehamilan dan kegemukan boleh menyebabkan terjadinya kesan rekahan atau strech mark..

Walaupun rekahan kulit atau strech mark ini kadangkala dapat diatasi dan dikurangkan..cara terbaik untuk menanganinya adalah pencegahan di peringkat awal..

Kebiasaan yang kita dengar adalah menyapu losyen ,aloe vera atau minyak seperti minyak zaitun dan bio oil untuk melembapkan kulit dan mengurangkan kesan rekahan..perlu diingatkan cara pemakanan juga penting..selain pengambilan air yang mencukupi iaitu sebanyak 8 gelas sehari pengambilan buah-buahan dan minuman yang mengandungi yogurt ,susu dan soya boleh membantu mendapatkan bekalan air yang mencukupi..

Energizing Soy Protein (ESP) antara minuman yang boleh diambil untuk membantu mengatasi dan mengurangkan rekahan kulit atau strech mark ini..ini kerana kandungan soya yang mengandungi kualiti protein yang tinggi dan penggunaan kacang soya "non-GMO"(non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.

Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral..sangat mudah diserap oleh tubuh badan..Selain membantu Mengatasi dan Mengurangkan strech mark, anda juga akan mendapat kebaikan lain dengan pengambilan Energizing Soy Protein ini antara nya, mencantikkan kulit cantik, memberi tenaga, mendapat bentuk badan yg ideal, memantapkan breast dan punggung,kulit kelihatan gebu dan mulus, membanyakkan susu badan bagi ibu yang menyusu bayi dan Energizing Soy Protein ini juga sesuai diambil untuk semua peringkat umur..

Jadi anda tak perlu risau lagi...jadikan Energizing Soy Protein sebahagian dari diet anda..mari tangani strech mark bersama..anda minum..anda cantik...anda yakin...jom...ber ESP....^_^


hubungi saya , agen berdaftar shaklee ID 967706 
0179506861 SMS / WHATSAPP




POST TERKINI!!

Resipi Roti asas

250 gram Tepung Roti / High Protein 50 gram Margerin (ina guna margerin Pelangi) 50 gram Gula Kastor 1 sudu kecik...